Digital Consumer Behaviour and eCommerce Trends during the COVID-19 Crisis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F21%3A43921922" target="_blank" >RIV/60461373:22810/21:43921922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s11294-021-09817-4" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s11294-021-09817-4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11294-021-09817-4" target="_blank" >10.1007/s11294-021-09817-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Digital Consumer Behaviour and eCommerce Trends during the COVID-19 Crisis
Popis výsledku v původním jazyce
The COVID-19 global pandemic has rapidly changed e-commerce. With revenues of US $351.9 billion, Europe was the third largest e-commerce market in 2019. Annual growth (6.0%) is projected to lead to revenues of US $565.9 billion by 2025 in Europe. Overall, e-commerce revenues saw 10% additional growth in Europe in 2020 due to the COVID-19 crisis (Statista, https://www.statista.com/study/42335 /ecommerce-report/2021, 2021).
Název v anglickém jazyce
Digital Consumer Behaviour and eCommerce Trends during the COVID-19 Crisis
Popis výsledku anglicky
The COVID-19 global pandemic has rapidly changed e-commerce. With revenues of US $351.9 billion, Europe was the third largest e-commerce market in 2019. Annual growth (6.0%) is projected to lead to revenues of US $565.9 billion by 2025 in Europe. Overall, e-commerce revenues saw 10% additional growth in Europe in 2020 due to the COVID-19 crisis (Statista, https://www.statista.com/study/42335 /ecommerce-report/2021, 2021).
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Advances in Economic Research
ISSN
1083-0898
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
27
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
83-85
Kód UT WoS článku
000632363600001
EID výsledku v databázi Scopus
—