Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Umělci kurátory. Ještě k pavilonu ČSSR na Expo 70 v Ósace v kontextu československých výstav v zahraničí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A52810%2F15%3A%230000215" target="_blank" >RIV/60461446:52810/15:#0000215 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00094871:_____/15:#0001229

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Umělci kurátory. Ještě k pavilonu ČSSR na Expo 70 v Ósace v kontextu československých výstav v zahraničí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text pojednává o expozici v pavilonu ČSSR na světové výstavě v japonské Ósace v roce 1970, která byla na rozdíl od výstav československého umění v zahraničí na konci 60. let pojata jako kompaktní celek a v níž se umělecká díla podřídila jednotnému tématu. Ústřední čtveřici zodpovědnou za přípravu výstavy, umělce Vladimíra Janouška, Čestmíra Kafku, Stanislava Libenského a scénografa Vladimíra Nývlta, se text snaží ahistoricky nahlížet prizmatem dnešních debat o kurátorství, respektive speciálního případu, kdy v roli kurátora vystupuje umělec.

  • Název v anglickém jazyce

    Artists as curators. Revisiting the pavilion of the Czechoslovak Socialist Republic at Expo 70 in Osaka in the context of Czechoslovak exhibitions abroad

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the showcase in the pavilion of the Czechoslovak Socialist Republic at the world exhibition in Osaka, Japan in 1970, which in contrast to other exhibitions of Czechoslovak art abroad at the end of the 1960s was conceived as a compactwhole where works of art were subordinated to a single theme. The exhibition incorporated elements of site-specificity and interlinked works of art with the architecture of the building. It also embraced the political aspect, or engagement, having a needto relate itself to society?s situation in general, from the Prague Spring to the ensuing occupation of Czechoslovakia in August 1968. It is also exceptional that the concept of the exhibition was drawn up by the artists themselves, while in all other cases the commissar-curator of the exhibitions was an art historian. Consequently, in the text the central foursome responsible for preparing the exhibition for Expo 70, artists Vladimír Janoušek, Čestmír Kafka, Stanislav Libenský and stag

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    71

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    30-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus