Automat na výstavu: Československý pavilon na Expo 67 v Montrealu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A52810%2F17%3AN0000034" target="_blank" >RIV/60461446:52810/17:N0000034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Automat na výstavu: Československý pavilon na Expo 67 v Montrealu
Popis výsledku v původním jazyce
První monografie pavilonu ČSSR na Expo 67 vychází k příležitosti stejnojmenné výstavy v Chebu. Martin Bernátek, Vladimíra Büngerová, Daniela Kramerová, Henrieta Moravčíková, Terezie Nekvindová, Martin Strakoš a Marta Sylvestrová se v ní zaměřili na kritické zhodnocení československé účasti z hlediska problematiky výstavnictví, architektury, audiovizuálních exponátů nebo otázky česko-slovenských vztahů. Světová výstava v Montrealu v roce 1967 byla druhou z trojice poválečných prezentací Československa na světových výstavách a navázala na iniciační moment Expo 58 v Bruselu. Expo 67, specifickým formátem mezi uměním, architekturou a uměleckým řemeslem, předznamenává dnešní podobu výstavního provozu svou internacionalizací, spektakularitou, masovostí a silným ukotvením v politickém, ekonomickém a společenském pozadí. Název Automat na výstavu evokuje výraznou atrakci československého pavilonu – interaktivní biograf Kinoautomat, i dobovou víru v automatizaci jako symbol moderního světa. Především ale slouží jako metafora pro situaci, v níž naše montrealská účast vznikala: Expo 67 se ve své době stalo v Československu jakýmsi měřítkem pro kvalitní provedení výstavnických expozic, bylo však i známkou rutinérského přístupu vedoucího k rozmělnění.
Název v anglickém jazyce
Vending machine for an exhibition: The Czechoslovak Pavilion at Expo 67 in Montreal
Popis výsledku anglicky
This, the first monograph devoted to the pavilion of the Czechoslovak Socialist Republic at Expo 67, is being published to accompany an exhibition of the same name in Cheb. Martin Bernátek, Vladimíra Büngerová, Daniela Kramerová, Henrieta Moravčíková, Terezie Nekvindová, Martin Strakoš and Marta Sylvestrová offer a critical evaluation of the Czechoslovak contribution from the point of view of exhibition management, architecture, audiovisual exhibits, and questions surrounding Czech-Slovak relations. The world fair in Montreal in 1967 was the second of the trio of Czechoslovak post-war presentations at world expos and followed in the wake of Expo 58 in Brussels. Expo 67, something between art, architecture and crafts, heralded the contemporary form of exhibition in terms of its internationalism, its status as spectacle, the masses who visited it, and its firm anchorage in a political, economic and social background. The title Automat na výstavu is evocative of the highlight of the Czechoslovak pavilion, namely an interactive cinema called the Kinoautomat (Cinema vending machine), as well as the generally held faith in automation as a symbol of the modern world. Above all, however, the title is a metaphor for the circumstances under which the Czechoslovak contribution was created: Expo 67 became a kind of measure by which the quality of exhibitions and expositions was judged, though also a symptom of a production-line approach that led to degradation and disintegration.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87108-71-0
Počet stran knihy
298
Název nakladatele
Akademie výtvarných umění v Praze
Místo vydání
Praha, Cheb
Kód UT WoS knihy
—