Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A52810%2F18%3AN0000024" target="_blank" >RIV/60461446:52810/18:N0000024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.dukeupress.edu/art-and-theory-of-post-1989-central-and-eastern-europe" target="_blank" >https://www.dukeupress.edu/art-and-theory-of-post-1989-central-and-eastern-europe</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Étude

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Several writers have already noticed the similarity between the documentation of performances by Czech artist Jiří Kovanda and the photographs taken by communist secret police of those being followed. The photograph serves here to document contemporary art or criminal acts, which are not apparent at first glance. Two types of hidden scenarios were being played out concurrently in Prague’s public spaces: one led by the secret police, the other by unofficial artist. Even though they were based on completely different motivations, their photographs and accompanying texts show a number of similarities. We first have to learn to read the secret police records, just like the language of post-war art.

  • Název v anglickém jazyce

    Étude

  • Popis výsledku anglicky

    Several writers have already noticed the similarity between the documentation of performances by Czech artist Jiří Kovanda and the photographs taken by communist secret police of those being followed. The photograph serves here to document contemporary art or criminal acts, which are not apparent at first glance. Two types of hidden scenarios were being played out concurrently in Prague’s public spaces: one led by the secret police, the other by unofficial artist. Even though they were based on completely different motivations, their photographs and accompanying texts show a number of similarities. We first have to learn to read the secret police records, just like the language of post-war art.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Art and Theory of Post-1989 Central and Eastern Europe. A critical Anthology

  • ISBN

    978-1-63345-064-6

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    146-148

  • Počet stran knihy

    408

  • Název nakladatele

    The Museum of Modern Art New York

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly