Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Film Montage and the Principle of Montage in Non-Cinematic Media, A Case Study: The Early Collages of Jiří Kolář

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A52810%2F19%3AN0000012" target="_blank" >RIV/60461446:52810/19:N0000012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://courtauld.ac.uk/research/courtauld-books-online/a-reader-in-east-central-european-modernism-1918-1956" target="_blank" >https://courtauld.ac.uk/research/courtauld-books-online/a-reader-in-east-central-european-modernism-1918-1956</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Film Montage and the Principle of Montage in Non-Cinematic Media, A Case Study: The Early Collages of Jiří Kolář

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This essays considers the relationship between non-cinematic works of art whose structure appears to apply principles of film montage. Examples of this are collages of Jiří Kolář from the late 1940s and early 1950s, in which he created pictorial sequences using cuttings from illustrated magazines. Montage is not a technique pursued only in the film industry; it is also associated with other methonds of cultural production and its theoretical reflection. In attempting to describe and interpret Kolář's work, a direct connection with film cannot be proved. Rather than by cinematic methods and theories, Kolář was influenced by popular culture, in particular the layouts of illustrated magazines, and then, only secondarily, by the methods of film composition that had penetrated those magazines.

  • Název v anglickém jazyce

    Film Montage and the Principle of Montage in Non-Cinematic Media, A Case Study: The Early Collages of Jiří Kolář

  • Popis výsledku anglicky

    This essays considers the relationship between non-cinematic works of art whose structure appears to apply principles of film montage. Examples of this are collages of Jiří Kolář from the late 1940s and early 1950s, in which he created pictorial sequences using cuttings from illustrated magazines. Montage is not a technique pursued only in the film industry; it is also associated with other methonds of cultural production and its theoretical reflection. In attempting to describe and interpret Kolář's work, a direct connection with film cannot be proved. Rather than by cinematic methods and theories, Kolář was influenced by popular culture, in particular the layouts of illustrated magazines, and then, only secondarily, by the methods of film composition that had penetrated those magazines.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    A Reader in East-Central-European Modernism 1918–1956

  • ISBN

    978-1-907485-11-4

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    387-398

  • Počet stran knihy

    436

  • Název nakladatele

    The Courtauld Institute of Art, London

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly