Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Resonances III: The Exhibition as Medium in the Bloc

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A_____%2F22%3AN0000004" target="_blank" >RIV/60461446:_____/22:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://resonances.artpool.hu/conferences/3" target="_blank" >https://resonances.artpool.hu/conferences/3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Resonances III: The Exhibition as Medium in the Bloc

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The international conference The Exhibition as Medium in the Bloc aims to reflect the spread of a new art-history discipline called "Exhibition Histories", which is a field of academic research that has been in existence for several decades. Its title is partly inspired by the book Networking the Bloc: Experimental Art in Eastern Europe 1965–1981, in which Klara Kemp-Welch examines the relationships that existed between artists in Eastern Europe and focuses on certain places where these actors networked and clashed on common platforms. It also draws on the five-year research of the Academic Research Centre of the Academy of Fine Arts in Prague, which focused on the history of exhibitions in Czech art from 1957 to 1999. The findings are presented in the comprehensive publication by Pavlína Morganová – Terezie Nekvindová – Dagmar Svatošová, Výstava jako médium. České umění 1957–1999 [The Exhibition as Medium. Czech Art 1957–1999], Academy of Fine Arts, Prague 2020. The conference will address the following topics: · The Unofficial / Official – different forms of exhibitions in Eastern and Central Europe from the 1950s to 2000 · Development of the conditions underpinning the realisation of exhibitions, i.e. the organisational principles, the functioning of the system of power relations, censorship, and other institutional levels impacting on exhibition presentations · Exhibition Histories – how to deal with the English term for a new discipline in the writing of local art history · The theory and methodology of Exhibition Histories East and West · How the new perspective re-evaluates the history of art in the region

  • Název v anglickém jazyce

    Resonances III: The Exhibition as Medium in the Bloc

  • Popis výsledku anglicky

    The international conference The Exhibition as Medium in the Bloc aims to reflect the spread of a new art-history discipline called "Exhibition Histories", which is a field of academic research that has been in existence for several decades. Its title is partly inspired by the book Networking the Bloc: Experimental Art in Eastern Europe 1965–1981, in which Klara Kemp-Welch examines the relationships that existed between artists in Eastern Europe and focuses on certain places where these actors networked and clashed on common platforms. It also draws on the five-year research of the Academic Research Centre of the Academy of Fine Arts in Prague, which focused on the history of exhibitions in Czech art from 1957 to 1999. The findings are presented in the comprehensive publication by Pavlína Morganová – Terezie Nekvindová – Dagmar Svatošová, Výstava jako médium. České umění 1957–1999 [The Exhibition as Medium. Czech Art 1957–1999], Academy of Fine Arts, Prague 2020. The conference will address the following topics: · The Unofficial / Official – different forms of exhibitions in Eastern and Central Europe from the 1950s to 2000 · Development of the conditions underpinning the realisation of exhibitions, i.e. the organisational principles, the functioning of the system of power relations, censorship, and other institutional levels impacting on exhibition presentations · Exhibition Histories – how to deal with the English term for a new discipline in the writing of local art history · The theory and methodology of Exhibition Histories East and West · How the new perspective re-evaluates the history of art in the region

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    100

  • Počet zahraničních účastníků

    40

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce