A Curious Collection of Figural Sculptures on the Border between Disciplines, Materials, and Techniques: Impulses of Fine Art and Transformations of Work 1950–1968
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A_____%2F23%3AN0000006" target="_blank" >RIV/60461446:_____/23:N0000006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Panoptikum figurálnych plastík na pomedzí odborov, materiálov a techník: Impulzy voľného umenia a premeny tvorby 1950–1968
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie Pravoslava Rady vychází ke stému výročí jeho narození. Prostřednictvím jednotlivých kapitol a jejich řazení je strukturována nejen chronologicky, ale také tematicky. Lujza Kotočová se v kapitole Panoptikum figurálnych plastík na pomedzí odborov, materiálov a techník: Impulzy voľného umenia a premeny tvorby 1950–1968 zaměřuje na téma keramické plastiky Pravoslava Rady a usiluje o to postihnout zásadní proměny, ke kterým v této oblasti docházelo v padesátých a šedesátých letech. V této souvislosti jsou diskutovány jak vybrané výstavy, které poukázaly na měnící se charakter dotčené skupiny děl, tak teoretické úvahy, hledající zvláštní kritéria pro práci přesahující čistě užitkové parametry. Zvláštní důraz je kladen na představení impulzů souvisejících s tvorbou zahraničních autorů, jakými byli Asger Jorn, Pablo Picasso či Joan Miró, kteří v Radově případě sloužili jako akcelerační podněty jeho osobitých tvůrčích postupů. Text se též dotýká technologických aspektů sledovaného vývoje, čímž přibližuje význam Pravoslava Rady pro proces etablování majoliky jako umělecky validního média.
Název v anglickém jazyce
A Curious Collection of Figural Sculptures on the Border between Disciplines, Materials, and Techniques: Impulses of Fine Art and Transformations of Work 1950–1968
Popis výsledku anglicky
This monograph on Pravoslav Rada is being published on the 100th anniversary of his birth. Its chapters are structured not just chronologically, but also thematically. Lujza Kotočová, in her chapter entitled A Curious Collection of Figural Sculptures on the Border between Disciplines, Materials, and Techniques: Impulses of Fine Art and Transformations of Work 1950–1968, focuses on the ceramic sculpture by Rada and strives to capture its fundamental transformations during the 1950s and 1960s. In this context, she discusses selected exhibitions, pointing out the changing character of the groups of works presented, as well as theoretical considerations, seeking out the special criteria for this work, as it exceeds parameters which are purely utilitarian. She especially emphasizes presenting the inspiration that Rada drew from artists outside of Czechoslovakia, such as Asger Jorn, Pablo Picasso or Joan Miró who, in Rada’s case, served as accelerators for his personal creative approaches. Her chapter touches on the technical aspects of these developments she follows, revealing Rada’s significance to the process of establishing majolica as a valid artistic medium.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pravoslav Rada
ISBN
978-80-7641-124-1
Počet stran výsledku
43
Strana od-do
59-101
Počet stran knihy
377
Název nakladatele
Alšova jihočeská galerie
Místo vydání
Hluboká nad Vltavou
Kód UT WoS kapitoly
—