Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Slovacchiaceco. Česko-slovenské vztahy v benátském zrcadle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A_____%2F24%3AN0000009" target="_blank" >RIV/60461446:_____/24:N0000009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Slovacchiaceco. Česko-slovenské vztahy v benátském zrcadle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stejně jako uspořádání výstaviště Giardini v Benátkách kdysi odráželo geopolitické vztahy, i československý pavilon zrcadlí poměr mezi Čechy a Slováky. Byl postaven ve 20. letech 20. století jako stánek nově vzniklého státu a stal se místem, kde se v průběhu let hledala rovnováha mezi prezentací dvou svébytných uměleckých scén a později i dvou samostatných států. Text sleduje historický vývoj pavilonu z perspektivy česko-slovenských vztahů a dokládá systematické upozaďování slovenského umění. Zaměřuje se na 60. léta, kdy došlo k prvnímu pokusu o slovenskou emancipaci, a na situaci po roce 1989, kdy se zintenzivnila debata o spravedlivém zastoupení obou národních scén v mezinárodní reprezentaci.

  • Název v anglickém jazyce

    Slovacchiaceco: Czech-Slovak Relations in the Venetian Mirror

  • Popis výsledku anglicky

    Just as the layout of the Giardini exhibition grounds in Venice once reflected geopolitical relations, the Czechoslovak Pavilion mirrors the relationship between Czechs and Slovaks. Built in the 1920s as a showcase for the newly established state, it has undergone various transformations in balancing the representation of two distinct artistic scenes and, later, two independent nations. The text traces the historical development of the pavilion from the perspective of Czech-Slovak relations, highlighting the systematic marginalization of Slovak art. It focuses on the 1960s, when the first steps towards Slovak emancipation were made, and the post-1989 period, when debates on the fair representation of both national art scenes in international exhibitions became more pronounced.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Spojené nádoby: Umění a kulturní politika 90.let v České a Slovenské republice

  • ISBN

    978-80-7035-872-6

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    66-81

  • Počet stran knihy

    192

  • Název nakladatele

    Národní galerie Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly