Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ostrava v Benátkách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A_____%2F24%3AN0000010" target="_blank" >RIV/60461446:_____/24:N0000010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ostrava v Benátkách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text Ostrava v Benátkách se zabývá účastí ostravských umělců, Jiřího Surůvky a skupiny Kamera skura, na Benátském bienále v letech 2001 a 2003 a zasazuje ji do širšího kontextu kulturní politiky, institucionálních krizí a regionálních dynamik české umělecké scény. Autor analyzuje, nakolik šlo o výsledek dlouhodobého úsilí o etablování ostravského umění a do jaké míry bylo jejich vystoupení spíše důsledkem souhry okolností. Klíčovým tématem je otázka reprezentace – jak v rámci česko-slovenského pavilonu, tak ve vztahu k periferním uměleckým scénám. Text sleduje organizační a kurátorská úskalí obou ročníků a zkoumá, jak se ostravským umělcům podařilo přizpůsobit specifickým požadavkům bienále. Závěrem klade otázku, zda jejich účast znamenala skutečný průlom pro regionální umění, nebo zda zůstala spíše izolovaným jevem v jinak pragocentrické výstavní historii.

  • Název v anglickém jazyce

    Ostrava in Venice

  • Popis výsledku anglicky

    The text Ostrava in Venice examines the participation of Ostrava-based artists in the Venice Biennale in 2001 and 2003 (Jiří Surůvka and Kamera skura), placing it within the broader context of cultural policy, institutional crises, and the regional dynamics of the Czech art scene. The author analyzes whether this was the result of long-term efforts to establish Ostrava’s art scene or merely a consequence of fortunate circumstances. A key theme is the question of representation—both within the Czechoslovak Pavilion and in relation to peripheral art scenes. The text explores the curatorial and organizational challenges of both editions and investigates how Ostrava artists adapted to the specific demands of the Biennale. Finally, it raises the question of whether their participation marked a true breakthrough for regional art or remained an isolated occurrence in an otherwise Prague-centric exhibition history.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Návratný průzkum: Vazby, struktury a proměny ostravské umělecké scény

  • ISBN

    978-80-7010-204-6

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    294-309

  • Počet stran knihy

    504

  • Název nakladatele

    Galerie hlavního města Prahy

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly