Práce / Works 2008–2024
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A_____%2F24%3AN0000020" target="_blank" >RIV/60461446:_____/24:N0000020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://avu.cz/publikace/prace-works-2008-2024" target="_blank" >https://avu.cz/publikace/prace-works-2008-2024</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Práce / Works 2008–2024
Popis výsledku v původním jazyce
Lze jedním médiem, médiem tištěné publikace, sestávajícím se z textů a obrazových reprodukcí, zprostředkovat uměleckou tvorbu vznikající v médiích zcela jiných? Jak lze katalogem uchopit dílo Tomáše Svobody, jež se v posledních letech téměř výhradně zabývá uměním pohyblivého obrazu? Jestliže je ve světě filmu zvykem vytvářet dokumentární film o filmu, je pro něj vhodně analogickým postupem vytvořit knihu o katalogu? Inventuru jeho umělecké práce z let 2008–2024 pohybující se na rozhraní výtvarného umění a filmu v knize předznamenává esej Scénář jako „struktura, která chce být jinou strukturou“ Piera Paola Pasoliniho. Tomáš Svoboda se své volné tvorbě dlouhodobě zabývá pohyblivým obrazem a jeho sociokulturními vazbami. Kromě vlastní umělecké praxe současně působí jako architekt výstav, filmový scénograf, vedoucí pedagog ateliéru Nová média I na AVU. Je jedním ze zakladatelů pražské galerie Display.
Název v anglickém jazyce
Works 2008–2024
Popis výsledku anglicky
Can a single medium—a printed publication composed of texts and visual reproductions—adequately mediate an artistic practice realised through entirely different media? How might a catalogue grasp the work of Tomáš Svoboda, whose recent artistic output has focused almost exclusively on the moving image? If it is customary in the world of cinema to produce a documentary film about a film, might the creation of a book about a catalogue serve as a suitably analogous method? This inventory of Svoboda’s artistic production from 2008 to 2024—positioned at the intersection of visual art and cinema—is introduced by the essay The Screenplay as a "Structure That Wants to Be Another Structure" by Pier Paolo Pasolini. Tomáš Svoboda has long devoted his independent artistic practice to the moving image and its socio-cultural entanglements. Alongside his own work, he is active as an exhibition architect, film production designer, and head of the New Media I Studio at the Academy of Fine Arts in Prague (AVU). He is also one of the founding members of the Prague-based Display Gallery.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů