Diagramy filmu a videa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F11%3A%230000071" target="_blank" >RIV/61384984:51310/11:#0000071 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diagramy filmu a videa
Popis výsledku v původním jazyce
Michal Pěchouček zařadil do koncepce prvního patra výstavy Hodiny v umění osm filmogramů, dvě videoinstalace a jedno video. V rámci své dosavadní tvorby zde asi nejotevřeněji poukazuje na autorskou oddanost k symbolickým a technickým konvencím pohyblivého obrazu. Přestože často simuloval stylistické i technické principy filmového vyprávění nebo zobrazení (například výstava Osobní vlak, Galerie Jiří Švestka, Praha 2006), samotnou technologii filmu ovšem nikdy nepoužil. K tvorbě pohyblivých obrazů (a k filmovým odkazům) nejčastěji využíval fotografie v kombinaci s videem. Od roku 2007 mu rozvíjená metoda filmogramu umožnila opustit pohyblivý obraz v klasické podobě s použitím projekce, a věnovat se tak pouze iluzi filmových struktur a jejich fotografických záznamů. Tvůrce M. Mazanec přispěl do katalogu této výstavy ( Michal Pěchouček: Hodiny v umění, Praha: Makum 2011, ISBN 978-80-904184-5-5) kapitolou s názvem "Diagramy filmu a videa".
Název v anglickém jazyce
Film and Video Diagrams
Popis výsledku anglicky
The concept of the first floor of the exhibition Lessons in Art by Martin Pěchouček includes eight filmograms, two video installations and one video. In the context of his works, the artist?s devotion to the symbolical and technical conventions of the moving image has reached its utmost degree. Although he has often simulated both the stylistic and technical principles of film narration or representation (e.g. at his exhibition Passenger Train, Jiri Svestka Gallery, Prague, 2006), he has not employed the film technology as such before. Dealing with the moving image (and film allusions) in his artworks, he has most frequently used photography combined with video. However, in 2007 he developed his filmogram method, which enabled him to abandon the movingimage in its traditional form, i.e. that of projection, and continued to deal with the illusion of film structures and their photographic record. M. Mazanec is the author of the chapter entitled " Film and Video Diagrams" published in th
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů