Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagramy filmu a videa

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F11%3A%230000071" target="_blank" >RIV/61384984:51310/11:#0000071 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diagramy filmu a videa

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Michal Pěchouček zařadil do koncepce prvního patra výstavy Hodiny v umění osm filmogramů, dvě videoinstalace a jedno video. V rámci své dosavadní tvorby zde asi nejotevřeněji poukazuje na autorskou oddanost k symbolickým a technickým konvencím pohyblivého obrazu. Přestože často simuloval stylistické i technické principy filmového vyprávění nebo zobrazení (například výstava Osobní vlak, Galerie Jiří Švestka, Praha 2006), samotnou technologii filmu ovšem nikdy nepoužil. K tvorbě pohyblivých obrazů (a k filmovým odkazům) nejčastěji využíval fotografie v kombinaci s videem. Od roku 2007 mu rozvíjená metoda filmogramu umožnila opustit pohyblivý obraz v klasické podobě s použitím projekce, a věnovat se tak pouze iluzi filmových struktur a jejich fotografických záznamů. Tvůrce M. Mazanec přispěl do katalogu této výstavy ( Michal Pěchouček: Hodiny v umění, Praha: Makum 2011, ISBN 978-80-904184-5-5) kapitolou s názvem "Diagramy filmu a videa".

  • Název v anglickém jazyce

    Film and Video Diagrams

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of the first floor of the exhibition Lessons in Art by Martin Pěchouček includes eight filmograms, two video installations and one video. In the context of his works, the artist?s devotion to the symbolical and technical conventions of the moving image has reached its utmost degree. Although he has often simulated both the stylistic and technical principles of film narration or representation (e.g. at his exhibition Passenger Train, Jiri Svestka Gallery, Prague, 2006), he has not employed the film technology as such before. Dealing with the moving image (and film allusions) in his artworks, he has most frequently used photography combined with video. However, in 2007 he developed his filmogram method, which enabled him to abandon the movingimage in its traditional form, i.e. that of projection, and continued to deal with the illusion of film structures and their photographic record. M. Mazanec is the author of the chapter entitled " Film and Video Diagrams" published in th

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů