Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Software pro monitorování hospodárnosti a bezpečnosti provozu mobilních strojů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60489626%3A_____%2F21%3AN0000001" target="_blank" >RIV/60489626:_____/21:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Software pro monitorování hospodárnosti a bezpečnosti provozu mobilních strojů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    K analýze jízdního stylu jsou využívány převážně informace definované FMS/SAE J1939 poskytované vozidlem prostřednictvím CAN bus dle ISO11898. Alternativní metody získávání dat zahrnují: - systém tachografu dle ISO16844 s komunikačním protokolem dle ISO14229-3, ISO 14229-2 a ISO11898 - čítačové, digitální a analogové vstupy - informace o náklonu - gps s komunikačním protokolem NMEA

  • Název v anglickém jazyce

    Software for monitoring driving style and safety of mobile machines

  • Popis výsledku anglicky

    The information defined by FMS / SAE J1939 provided by the vehicle via CAN bus according to ISO11898 is mainly used for driving style analysis. Alternative data acquisition methods include: - tachograph system according to ISO16844 with communication protocol according to ISO14229-3, ISO 14229-2 and ISO11898 - counter, digital and analog inputs - tilt information - gps with NMEA communication protocol

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV40214" target="_blank" >FV40214: Snižování energetické náročnosti dopravy inovováním telematického systému a zavedením hodnocení stylu jízdy řidičů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    SW k monitorování provozu

  • Technické parametry

    Výše zmíněné vstupy jsou zpracovávány zařízením GCOM4S umístěném na vozidle. Pro vyhodnocení jízdního stylu je třeba vycházet z okamžitých údajů, kdy jejich granularita byla zvolena 1s. Výše zmíněné vstupy jsou po tuto dobu vyhodnocovány podle potřebné funkce (maximum, minimum, poslední známá hodnota, sumace) a každou 1s jsou potřebné údaje komprimována a uložena do paměti. Po nasbírání dostatečného množství dat (typicky po 30s) jsou data prostřednictvím gsm/gprs spojení, pomocí potvrzovaného protokolu UDP, odeslána na server. Aby bylo zlepšeno zpracování dat, byla vytvořena knihovna v jazyce PHP, která dokáže využívat stejné uživatelské vzorce a funkce, jako spodní vrstva ukládání a zpracování dat. Díky tomu je možné vypočítat souhrnné hodnoty pro stroje a řidiče pro zvolené časové období, pro libovolný počet strojů a řidičů. Díky kombinaci ukládání dat do databáze a vytvoření výpočetní části v PHP je možné zobrazit uživateli souhrnná data pro velké množství strojů / řidičů za delší časové období v řádu několika sekund, s možností libovolného výběru strojů / řidičů a časového období. Před touto inovací systém např. zobrazení souhrnu pro 100 strojů za celý měsíc neumožňoval.

  • Ekonomické parametry

    Při stanovení ekonomických parametrů charakterizující výstup výsledků projektu vycházíme z předpokladu stanoveného při podání Žádosti o dotaci. Vzhledem k jejich stanovení pro celý projekt a existeci vícero výsledků projektu, které mohou být využity k dosažení ekonomických parametrů, tyto hodnoty dělíme počtem výsledků pro zachování celkové hodnoty předpokládaných výsledků projektu. Zároveň je nutno zdůraznit, že se jedná o předpoklad, který je závislý na mnoha faktorech, jako vývoj pandemie onemocnění Covid-19, omezování výroby, dostatek zdrojů, kupní síla zákazníků apod. Obecně předpokládáme v 5 letech po ukončení projektu následující ekonomické výsledky (uvedeno po letech, odděleno středníkem, jednotka = tis. Kč): tržby z výsledku projektu = 1686; 2400; 4173; 4900; 6253, zisk = 33; 83; 228; 488; 792, export = 157, 377, 777, 1277, 1877.

  • IČO vlastníka výsledku

    60489626

  • Název vlastníka

    Partner mb, s.r.o.