Funkční vzorek komunikace výstražného zařízení s inteligencí vozidla dle evropských norem s přizpůsobením do podmínek typových konfigurací úrovňového křížení železnice a silnice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00228977" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00228977 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://k616.fd.cvut.cz/projekty/MV_VG20122014085/index.html" target="_blank" >http://k616.fd.cvut.cz/projekty/MV_VG20122014085/index.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkční vzorek komunikace výstražného zařízení s inteligencí vozidla dle evropských norem s přizpůsobením do podmínek typových konfigurací úrovňového křížení železnice a silnice
Popis výsledku v původním jazyce
V systému je zajištěna oboustranná komunikace vozidlových jednotek a vlakových jednotek se serverem. On-Board jednotka ve vozidle shromažďuje data z CAN sběrnice, GPS a získána data o poloze vlaků. Tato jsou periodicky odesílána pomocí UDP protokolu na server (SQL databáze) a vizualizačnímu modulu, který všechny dostupné informace zobrazí na displeji ve vozidle. On-Board jednotka vlaku shromažďuje informace z CAN sběrnice a periodicky pomocí protokolu UDP posílá na server. Server po obdržení dat z vlakuje následně rozesílá na všechny dostupná vozidla. Navázání komunikace mezi serverem a dalšími účastníky (vozidlová či vlaková jednotka, externí vizualizace) je na vyžádání (tj. odesíláním požadavku na server pomocí speciálních příkazů: zahájení komunikace, zastavení komunikace). Server začne odesílat data teprve poté, co obdrží tento požadavek. Během celé doby, co je navázána komunikace se serverem, musí jednotlivý účastníci toto spojení potvrzovat. Pokud server každých 5 sekund neobdrž
Název v anglickém jazyce
Functional sample of warning system communication with the vehicle intellelect in accordance with European standards adopted to the conditions of typical setup of level crossing of rail and road
Popis výsledku anglicky
Bidirectional communication is ensured between a vehicle and/or a train unit and a server. The On-board unit installed in the vehicle collects information from a CAN network of the vehicle, and GPS unit. This information is periodically send to the Server and/or visualization module, which ensures a visualization of all available information on a display installed in the vehicle, via UDP communication protocol. The On-board unit installed in a train collects information from a CAN network and periodically sends this information to the server via UDP communication protocol. The server receives the date from a train and distributes this information among all available vehicles. Communication between the server and vehicle or train On-boar units is established on a request (special command has to be send from the unit to the server - establish the communication or abort the communication). The server only sends a data if the communication is established. During the communication a unit ha
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20122014085" target="_blank" >VG20122014085: Zvýšení bezpečnosti vozidel při přepravě cestujících i nákladů na kritických bodech infrastruktury.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
FVZ3
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Statisticky je sledována a vyhodnocována doba přenosu dat mezi železničním vozidlem a silničním vozidlem a spolehlivost přenesených dat. doc. Ing Petr Bouchner, Ph.D. a doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.ČVUT v Praze, Fakulta dopravní Konviktská 20, Praha 1, +420 224359502
Ekonomické parametry
5000 Kč/ks
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—