Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deformační sjezd ve standardním vozovkovém souvrství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60714026%3A_____%2F23%3AN0000006" target="_blank" >RIV/60714026:_____/23:N0000006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://k622.fd.cvut.cz/index.php?op=OPPIK" target="_blank" >https://k622.fd.cvut.cz/index.php?op=OPPIK</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Deformační sjezd ve standardním vozovkovém souvrství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prototyp je složen z železobetonové vany tvořené ze 4 prefabrikovaných dílců sestavených prostřednictví vlnových kotev zajišťujících její upevnění, vyplněné 4 typy tlumicích bloků různých tvarů a rozměrů (plný, snížený, s kruhovým otvorem) z pokročilého cementového kompozitu. Deformační bloky mají voštinovou strukturu, která zaručuje dostatečnou únosnost ve vertikálním směru a zároveň je svým postupným kolapsem schopna pozvolně zastavit kolidující vozidlo. Vana je usazena ve vozovkovém souvrství, pokryta speciální gumou a zasypána. Prototyp byl otestován dle navržené konfigurace usazení v reálných podmínkách vozovkového souvrství definované v prototypové zkoušce (konfigurace 3).

  • Název v anglickém jazyce

    Deformable crossover with a standard pavement layer

  • Popis výsledku anglicky

    The prototype consists of a reinforced concrete basin composed of four prefabricated sections assembled through wave anchors ensuring its fastening, filled with four layers of deformable blocks of various shapes and sizes (full, lowered, with a hole) made from an advanced cement composite. The deformable blocks have a cellular structure, guaranteeing sufficient load-bearing capacity in the vertical direction, and are capable of gradually stopping a colliding vehicle through their progressive collapse. The basin is embedded in the road pavement layer, covered with a special rubber material, and backfilled. The prototype was tested according to the designed configuration of placement in real road pavement conditions defined in prototype test No. 3 (Configuration 3).

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG21_374%2F0026841" target="_blank" >EG21_374/0026841: Ověření prototypové výroby ochranného deformačního bloku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Zpráva z prototypových testů konfigurace 3

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Konfigurace 3 - Testovaný objekt (prototyp) byl tedy naklopený tak, aby byl ve sklonu kruhový otvor, kterým by tak mohla proudit voda z odvodňovacího systému komunikace. Vozovkové souvrství testovaného objektu je tvořeno zásypem frakce 0/64 mm o konstantní standardní tloušťce 0,15 m. Vozidla tedy během přejíždění nejela do kopce ani z kopce, ale přejížděla testovaný objekt v konstantním 5 % náklonu. Okolí testovaného objektu bylo rovné a před nájezdem ani po výjezdu nemusela vozidla překonávat nerovnosti terénu.

  • Ekonomické parametry

    Vytvořením prototypu deformačního sjezdu ve sníženém vozovkovém souvrství byly ověřeny vlastností a funkčnost optimalizované konstrukce deformačních bloků v reálných podmínkách vozovkového souvrství před zavedením do nulté a sériové výroby. Navíc, vzhledem ke skutečnosti, že konfigurace usazení testovaného prototypu vychází z reálného místa na komunikaci I. třídy v Ústeckém kraji, lze technické podklady a zkoušky nabídnout a poskytnout správci a vlastníkovi komunikace, jako podklad pro možnost realizace přestavby stávajícího nevyhovujícího sjezdu a uplatnění nového technického řešení v praxi.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    60714026, 68407700, 15548180

  • Název vlastníka

    Leube Beton s.r.o., České vysoké učení technické v Praze, SVS FEM s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    https://k622.fd.cvut.cz/index.php?op=OPPIK