Deformační sjezd ve zvýšeném vozovkovém souvrství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F23%3A00374416" target="_blank" >RIV/68407700:21260/23:00374416 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60714026:_____/23:N0000005 RIV/68407700:21110/23:00374416
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Deformační sjezd ve zvýšeném vozovkovém souvrství
Popis výsledku v původním jazyce
Prototyp je složen z železobetonové vany tvořené ze 4 prefabrikovaných dílců sestavených prostřednictví vlnových kotev zajišťujících její upevnění, vyplněné 4 typy tlumicích bloků různých tvarů a rozměrů (plný, snížený, s kruhovým otvorem) z pokročilého cementového kompozitu. Deformační bloky mají voštinovou strukturu, která zaručuje dostatečnou únosnost ve vertikálním směru a zároveň je svým postupným kolapsem schopna pozvolně zastavit kolidující vozidlo. Vana je usazena ve vozovkovém souvrství, pokryta speciální gumou a zasypána. Prototyp byl otestován dle navržené konfigurace usazení v reálných podmínkách vozovkového souvrství definované v prototypové zkoušce (konfigurace 2).
Název v anglickém jazyce
Deformable crossover with an elevated pavement layer
Popis výsledku anglicky
The prototype consists of a reinforced concrete basin composed of four prefabricated sections assembled through wave anchors ensuring its fastening, filled with four layers of deformable blocks of various shapes and sizes (full, lowered, with a hole) made from an advanced cement composite. The deformable blocks have a cellular structure, guaranteeing sufficient load-bearing capacity in the vertical direction, and are capable of gradually stopping a colliding vehicle through their progressive collapse. The basin is embedded in the road pavement layer, covered with a special rubber material, and backfilled. The prototype was tested according to the designed configuration of placement in real road pavement conditions defined in prototype test No. 2 (Configuration 2).
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG21_374%2F0026841" target="_blank" >EG21_374/0026841: Ověření prototypové výroby ochranného deformačního bloku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
21_374/0026841_2
Číselná identifikace
CZ.01.1.02/0.0/0.0/21_374/0026841
Technické parametry
Konfigurace 2 - Testovaný objekt (prototyp) byl přímo usazený na betonový podklad. Jeho okolí zasypáno zeminou a zhutněno. Vozovkové souvrství testovaného objektu je tvořeno zásypem frakce 0/64 mm o velké tloušťce 0,2 m a za testovaným objektem byl vytvořen násep o výšce 0,5 m, který během měřených zátěžových testů musel překonat přední nápravou.
Ekonomické parametry
Vytvořením prototypu deformačního sjezdu ve sníženém vozovkovém souvrství byly ověřeny vlastností a funkčnost optimalizované konstrukce deformačních bloků v reálných podmínkách vozovkového souvrství před zavedením do nulté a sériové výroby. Navíc, vzhledem ke skutečnosti, že konfigurace usazení testovaného prototypu vychází z reálného místa na komunikaci I. třídy v Ústeckém kraji, lze technické podklady a zkoušky nabídnout a poskytnout správci a vlastníkovi komunikace, jako podklad pro možnost realizace přestavby stávajícího nevyhovujícího sjezdu a uplatnění nového technického řešení v praxi.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—