Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyšetřování pilotů při rychlé LBNP expozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F05%3A%230000006" target="_blank" >RIV/61382981:_____/05:#0000006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pilots? examination in a rapid LBNP exposure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An LBNP (Lower body negative pressure) examination technique is applied in our case as one of the possibilities for preliminary indirect individual estimation of the pilot's positive gravitational acceleration (+Gz) tolerance. It partly replaces demanding and expensive examinations in a human centrifuge. LBNP exposition is also used as a method of drill in anti-g manoeuvres. Results of the LBN test depend on exposure time duration. It is determined by subjective and objective tolerance and values of physiological data of the examined pilots. Objective LBNP stop criteria were assessed pursuant to statistical evaluation of blood pressure and heart rate behaviour. Current LBNP examinations are accomplished with one step exposure at the negative pressure level of -70 mmHg with achievement of this value in one second. Pilots are examined in the sitting position with the possibility to tilt the chamber backward. We compared pilot's physiological responses to the LBNP, flight and centrifuge l

  • Název v anglickém jazyce

    Pilots? examination in a rapid LBNP exposure

  • Popis výsledku anglicky

    An LBNP (Lower body negative pressure) examination technique is applied in our case as one of the possibilities for preliminary indirect individual estimation of the pilot's positive gravitational acceleration (+Gz) tolerance. It partly replaces demanding and expensive examinations in a human centrifuge. LBNP exposition is also used as a method of drill in anti-g manoeuvres. Results of the LBN test depend on exposure time duration. It is determined by subjective and objective tolerance and values of physiological data of the examined pilots. Objective LBNP stop criteria were assessed pursuant to statistical evaluation of blood pressure and heart rate behaviour. Current LBNP examinations are accomplished with one step exposure at the negative pressure level of -70 mmHg with achievement of this value in one second. Pilots are examined in the sitting position with the possibility to tilt the chamber backward. We compared pilot's physiological responses to the LBNP, flight and centrifuge l

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Gravitational Physiology

  • ISSN

    1077-9248

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    87-88

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus