Kardiovaskulární reakce pilotů v LBNP expozici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F05%3A%230000013" target="_blank" >RIV/61382981:_____/05:#0000013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pilots? cardiovascular response in LBNP exposure
Popis výsledku v původním jazyce
An LBNP (Lower body negative pressure) examination technique is applied in our case as one of the possibilities for preliminary indirect individual estimation of the pilot's positive gravitational acceleration tolerance. It partly replaces demanding andexpensive examinations in a human centrifuge. LBNP exposition is also used as a method of drill in anti-g manoeuvres. This exposition is an important training stage before the centrifuge training. Results of the test depend on exposure time duration. Itis determined by subjective and objective tolerance and values of physiological data of the examined pilots. Cardiovascular reaction is characterized by gradual reduction of the systolic, diastolic and pulse blood pressure, followed by gradual increasingof heart rate during an LBNP load. Drop of blood pressure and acute decreasing of heart rate represent insufficient results of the examination. Blood pressure responds very sensitively to the LBNP load.
Název v anglickém jazyce
Pilots? cardiovascular response in LBNP exposure
Popis výsledku anglicky
An LBNP (Lower body negative pressure) examination technique is applied in our case as one of the possibilities for preliminary indirect individual estimation of the pilot's positive gravitational acceleration tolerance. It partly replaces demanding andexpensive examinations in a human centrifuge. LBNP exposition is also used as a method of drill in anti-g manoeuvres. This exposition is an important training stage before the centrifuge training. Results of the test depend on exposure time duration. Itis determined by subjective and objective tolerance and values of physiological data of the examined pilots. Cardiovascular reaction is characterized by gradual reduction of the systolic, diastolic and pulse blood pressure, followed by gradual increasingof heart rate during an LBNP load. Drop of blood pressure and acute decreasing of heart rate represent insufficient results of the examination. Blood pressure responds very sensitively to the LBNP load.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Abstracts of the 12th International Federation for Medical and Biological Engineering
ISBN
981-05-4570-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
211-211
Název nakladatele
Integrated Meetings Specialist Pte Ltd
Místo vydání
Singapore
Místo konání akce
Singapore
Datum konání akce
7. 12. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—