Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti efektivní edukace v diabetologii – návod pro edukátory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61383082%3A_____%2F17%3A00000348" target="_blank" >RIV/61383082:_____/17:00000348 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11110/17:10361440

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.prolekare.cz/vnitrni-lekarstvi-clanek/moznosti-efektivni-edukace-v-diabetologii-navod-pro-edukatory-60682" target="_blank" >http://www.prolekare.cz/vnitrni-lekarstvi-clanek/moznosti-efektivni-edukace-v-diabetologii-navod-pro-edukatory-60682</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti efektivní edukace v diabetologii – návod pro edukátory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kontinuální proces edukace pacientů má v diabetologii zásadní význam. Úkolem edukátora je volit situačně a individuálně vhodnou formu edukace a edukačních pomůcek tak, aby motivoval pacienta k aktivnímu přístupu a spolupráci. Využití praktických a vizuálních pomůcek zvyšuje zapamatovatelnost údajů z edukace. Studie prokázaly pozitivní vliv individuální i skupinové edukace na zlepšení kompenzace diabetu. Při správně vedené edukaci je diabetik schopen samostatného rozhodování a péče o své onemocnění. Očekávaným cílem při léčbě spolupracujícího pacienta je udržení uspokojivé dlouhodobé kompenzace diabetu se snížením rizika výskytu chronických komplikací, a tím i dosažení ekonomické efektivity péče.

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of education in diabetes care management – instructions for educators

  • Popis výsledku anglicky

    Continuous process of diabetic patient´s education is essential. Educator´s task is to select situationally and individually appropriate form of education and educational tools. Than he becomes capable to motivate patients to participate actively and cooperate. Use of practical and visual educational tools increases the memorability. Studies have shown positive effect on improvement of glycemic control for both individual and group education. When properly educated diabetic patient is able to make independent decisions and manage the disease. Achieving good long-term glycemic control with reduced risk of chronic complications in compliant diabetic patient is the expected target of treatment. Thus the medical care becomes cost-effective.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30218 - General and internal medicine

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vnitřní lékařství

  • ISSN

    0042-773X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    171-174

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85017092541