Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nelineární čas v postcageovské hudbě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F10%3A%230000245" target="_blank" >RIV/61384984:51110/10:#0000245 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nelineární čas v postcageovské hudbě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je zaměřena na problematiku neteleologických strategií při poslechu hudby. Jsou popisovány pomocí fenomenologického přístupu z pozice 1. osoby. Fenomenologická redukce je zde navržena jako metoda zpracování jevů, jejichž uchopení přesahuje možnosti klasických prostředků hudební teorie. Neteleologické skladby jsou vztaženy k teorii temporalit J.T.Frasera, především k temporalitám nelineárním. Charakteristické jevy v nelineárních temporalitách jsou popisovány jako prožitky, tj. fenomenologicky, a také z pohledu použitého materiálu, tj. z pohledu kompozičních metod. Je zkoumán pojem trvání.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-linear time in post-cageian music

  • Popis výsledku anglicky

    The main focus of the study is the issue of non-teleological listening strategies for music. They are described based on a phenomenological approach from the first person perspective. Phenomenological reduction is suggested as a method of work with phenomena for which classical tools of musical theory have proven insufficient. Non-teleological compositions are related to J. T. Fraser?s theory of temporalities, specifically to non-linear temporalities. The characteristic phenomena in non-linear temporalities are described as experiences, i.e. phenomenologically, as well as from the viewpoint of the material utilized, i.e. as compositional procedures. The concept of duration is explored.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2010

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    120-145

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus