Nejčastější problémy hlasového pedagoga a vzájemná komunikace s lékaři a hlasovými terapeuty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F11%3A%230000204" target="_blank" >RIV/61384984:51110/11:#0000204 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nejčastější problémy hlasového pedagoga a vzájemná komunikace s lékaři a hlasovými terapeuty
Popis výsledku v původním jazyce
V dnešní době patří asi 30% pracující populace mezi profesionální uživatele hlasu (professional voice users). Do této skupiny patří všechny profese, které kladou na hlas zvýšené nároky (např. manageři, učitelé, pracovníci call center ad. profesionální mluvčí). Užší skupinu profesionálních uživatelů hlasu pak tvoří profese, které vyžadují také vyšší nároky na kvalitu hlasu (herci, zpěváci, řečníci ad.). V této podskupině se předpokládá, že studenti se učí hlas správně používat a pečovat o něj již v rámcipřípravy na své budoucí povolání. Právě s ohledem na vysoké nároky používání hlasu v různých profesích, roste také zájem o další vzdělávání v oblasti lidského hlasu. Cílem je zlepšení kvality a efektivity používání hlasu, prevence, případně náprava jižvzniklých hlasových poruch. Hlasový pedagog/terapeut by proto měl mít znalosti z dalších oborů zabývajících se hlasem, aby mohl správně zhodnotit možnosti a cíle hlasové edukace (reedukace, rehabilitace), a v případě potřeby tak včas dopo
Název v anglickém jazyce
The most common voice teacher problems and communication with doctors and voice therapists
Popis výsledku anglicky
Today is about 30% of the working population among professional voice users. This group includes all professions, which place greater demands on the voice (eg, managers, teachers, staff call centers and others. Professional speaker). Narrower group of professional voice users then are professions that require higher demands on the voice quality (actors, singers, speakers, etc.).. In this subgroup, it is assumed that students learn to use the voice properly and take care of it already in preparation fortheir future profession. It is with regard to the high demand use of voice in various professions, a growing interest in further education in the human voice. The aim is to improve the quality and efficiency of voice usage, prevention or redress arisingfrom voice disorders. Voice teacher / therapist should therefore have the knowledge of other disciplines dealing with voice, in order to properly evaluate the capabilities and objectives of voice education (re-education, rehabilitation) a
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0531" target="_blank" >1M0531: Výzkumné centrum hudební akustiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů