Porovnání hlasových přechodů mezi klasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F12%3A%230000255" target="_blank" >RIV/61384984:51110/12:#0000255 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://zvuk.hamu.cz/vyzkum/hlas.php" target="_blank" >http://zvuk.hamu.cz/vyzkum/hlas.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání hlasových přechodů mezi klasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami.
Popis výsledku v původním jazyce
Oblast mezi jednotlivými rejstříky lidského hlasu se označuje jako hlasový přechod a pro zpěváka je považována za tzv. ?těžká místa?. Hlas během přechodu z jednoho rejstříku do dalšího mění svůj charakter, své kvalitativní vlastnosti. Jedním z problémů pěvecké pedagogiky je schopnost naučit zpěváky vyrovnat se s tzv. přechodovými oblastmi hlasu, a s tím související schopnost funkčního využití celého hlasového rozsahu ve zpěvu. Naším cílem bylo porovnat hlasové přechody mezi klasicky a neklasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami. Z důvodu nejednotností ve výkladu hlasových rejstříků jsme se zaměřili také na otázku dělení zpěvního hlasu na hlasové mody a vzájemné vztahy mezi rejstříky a mody. Předpokládali jsme, že výsledky porovnání hlasových přechodů mezi klasicky a neklasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami se budou výrazně odlišovat a kategorizovat jednotlivé subjekty dle typu hlasového školení. Z výsledků našeho experimentu však lze usuzovat, že všechny školené zpěvačky (klas
Název v anglickém jazyce
The comparisom of voice transitions among classically and non-classically educated female singers and non-singers.
Popis výsledku anglicky
The area between the registers of the human voice is known as a voice for the singer and the transition is considered as a "difficult place". Voice during the transition from one register to another changes its character, its qualitative properties. Oneof the problems of vocal pedagogy is the ability learn singers how to deal with the transition areas of voice and related functional ability to use the full range of the voice in singing. Our aim was to compare the vocal transitions between classical andnon-classical trained singers and non-singers. Due to inconsistencies in the interpretation of vocal registers, we also focused on the issue of dividing singing voice to voice modes and relations between the registers and modes. We assumed that the voice comparison results transitions between classical and non-classical educated singers and non-singers will differ significantly and categorize the different subjects according to the type of voice training. The results of our experiment,
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0531" target="_blank" >1M0531: Výzkumné centrum hudební akustiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy akustického spektra
ISBN
978-80-228-2371-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
113-126
Název nakladatele
Technická univerzita vo Zvolene
Místo vydání
Zvolen
Místo konání akce
Zvolen, SK
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—