Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv nových nástrojových možností na skladatelské myšlení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F12%3A%230000271" target="_blank" >RIV/61384984:51110/12:#0000271 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv nových nástrojových možností na skladatelské myšlení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace popisuje koncept disklavieru (mechanický klavír) s elektronikou, koncept sampleru s nasamplovaným lidským hlasem pilotovaným rozhraním ondéy (Martenotovy vlny) J. Krejčíka a koncept interaktivního piana J. -C. Risseta. Na příkladech skladeb zkomponovaných na základě těchto konceptů ukazuje, jak koncepty ovlivnily definitivní podobu partitur. Je zamyšlením nad vztahem interpretova gesta a rozhraní nástroje a jeho významem pro hudební percepci a myšlení. Publikace je doplněna o stručný přehled historického vývoje mechanického klavíru a Martenotových vln.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of new instrumental possibilities on composer's thinking

  • Popis výsledku anglicky

    Work describes the concept of disklavier Yamaha (player - piano) with electronics, a concept of sampler with sampled human voice controlled by an Ondéa interface (Martenot waves) by J. Krejčík and the concept of interactive piano by J. - C. Risset. The examples of pieces composed on the basis of the concepts show, how these concepts has affected their definitive musical form. The work undertakes a review of the relationship between a musician´s gesture and instrument interface and its relevance for themusical perception and thinking. The work is complemented by a summary of historical development of playyer-piano, and Martenot waves.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-904506-7-7

  • Počet stran knihy

    97

  • Název nakladatele

    Triga

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy