Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychologické aspekty kompoziční tvorby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F14%3A%230000398" target="_blank" >RIV/61384984:51110/14:#0000398 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychologické aspekty kompoziční tvorby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tři práce obsažené v kolektivní monografii spojuje snaha o propojení hudebně teoretického a psychologického pohledu na práci hudebního skladatele. Každý z autorů přistoupil k tématu z poněkud odlišných pozic. Zdeněk Bartošík ve své práci Barevné slyšenía hudební kompozice zkoumá především vliv vybraných synestetických schopností na tvorbu a také na vnímání hudební kompozice. Jeho práce se opírá mimo jiné o rozsáhlé studium odborných psychologických a lékařských textů, o hudebně historické rešerše týkající se tématu vztahu hudby a synestezií, o vlastní průzkum vybraného vzorku respondentů z laické i odborné veřejnosti. Martin Klusák se ve stati Pojem konsonance a disonance s přihlédnutím k vlastní tvorbě zabývá tématem, o němž na rozdíl od Bartošíkovypráce existuje množství literatury historické i současné. Klusákův přínos však spočívá v novém pohledu na problematiku souzvuku v hudbě, na způsob jeho začlenění do kompozičního celku a především na kategorizaci souzvuků z hlediska škály

  • Název v anglickém jazyce

    Psychological aspects of compositional creation

  • Popis výsledku anglicky

    Three works contained in this collective monograph combine efforts to link music theory and psychological perspective on the work of the composer. Each author approaches the topic from a slightly different position. Zdeněk Bartošík?s work Colourful Hearing and Musical Composition mainly examines the influence of selected synesthetic ability to creation and the perception of musical composition. His work is based on an extensive study of psychological and medical texts, the musical historical research onthe topic of the relationship of music and synaesthesia, on its own survey of the selected sample of respondents from the general public and experts. Martin Klusák in his Concept of Consonance and Dissonance with Regard to my own Work deals with the topic that unlike Bartošík?s work, there are many historical and contemporary literature. Klusák benefit, however, lies in a new perspective on the issue chord in music, in the manner of its integration into a compositional whole and in part

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů