Dotknout se zvuku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F15%3A%230000416" target="_blank" >RIV/61384984:51110/15:#0000416 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dotknout se zvuku
Popis výsledku v původním jazyce
Šest nově vyvinutých autorských hudebních nástrojů představuje nové kompozičně interpretační situace mezi hudbou a technologií. Fascinace technologií ustupuje do pozadí, tématem se stále více stává hledání tradiční instrumentální zdatnosti, přirozené muzikality a kompoziční rozvahy, kterým technologie v současné hudbě dává nové obrysy. Michal Rataj představuje gestickou hudební interakci s grafickým tabletem, Daniel Bartoš popisuje bezdotykové ovládání nového typu senzoru Leap Motion při elektroakustické improvizaci na hudební nástroj, Jan Trojan rozeznívá pohybem ruky interaktivní plát plechu, Jakub Rataj ukazuje, jakým způsobem se tanečník může stát součástí hudebního ansámblu, Matouš Hejl popisuje stochasticky se chovající sestavu elektromagnetických bicích nástrojů a Gilberto Agostinho předvádí svůj koncept interaktivního binaurálního akusmonia, v němž se zvukové prostředí ve sluchátkách proměňuje v závislosti na pohybu posluchačů.
Název v anglickém jazyce
Touching the Sound
Popis výsledku anglicky
Six new authors´ musical instruments represent new composition/interpretation-related situations between music and technology. Fascination by a technology has been moving to background and the main theme is striving towards a traditional instrumental proficiency. New ways of an instrumental virtuosity, natural musicality and compositional strategies are given a new shapes by a various technological concepts. Michal Rataj seeks a gestic musical interaction with a graphic tablet. Daniel Bartoš describes the Leap Motion sensor touchless control during an electroacoustic improvisation on a musical instrument. Jan Trojan makes an interactive metal sheet sound by a motion of his hand. Jakub Rataj shows how a dancer becomes a part of an instrumental ensemble.Matouš Hejl describes a stochastically behaving system of solenoids which become percussions. Gilberto Agostinho presents the concept of a binaural acousmonium in which the soundscape in the headphones is dependent on the movements of th
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Opus Musicum
ISSN
0862-8505
e-ISSN
—
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
58 - 80
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—