Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv moderních technologií 20. století na hudební dílo a jeho autorskoprávní ochranu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33157714" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33157714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://new.musicologicaolomucensia.upol.cz/wp-content/uploads/2015/11/musicologica-XIX.pdf" target="_blank" >http://new.musicologicaolomucensia.upol.cz/wp-content/uploads/2015/11/musicologica-XIX.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv moderních technologií 20. století na hudební dílo a jeho autorskoprávní ochranu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technologie 20. století představují pro pojetí hudebního díla v historii významný milník, který je spjatý nejen s tvorbou hudby, ale rovněž s její konzervací a šířením. V oblasti tvorby hudby se tyto tendence projevily asi nejdříve. V souvislosti s počítačovou hudbou však zároveň vyvstávají nové otazníky nejen ohledně pojetí uměleckého díla, ale i vymezení a definice hudby samotné. Studie se dotýká rovněž možností masového šíření děl, jež souvisí především s internetem a rozvojem nových digitálních médií, pomocí nichž se dnes konzervují (fixují), ale také distribuují nahrávky.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of 20th century modern technologies on musical work and its copyright protection

  • Popis výsledku anglicky

    The technologies of the 20th century represent an important milestone for the concept of musical work in history that concerns not only music composition itself but also its conservation and transmission. It might have been in the field of music composition that these tendencies have become apparent first - in the construction of first electronic musical instruments; the integration of civilization, primarily non-musical sounds into classical music compositions; and after World War II, also in the new composition methods that record media started employing. The study also touches on the possibilities of mass distribution of works, mainly related to the Internet and the development of new digital media with which can help to preserve (or fixate) and distribute recordings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Philosophica, Philosophica - Aesthetica, Musicologica

  • ISSN

    1212-1193

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June 2014

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    59-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus