The Music Video in Transformation: Notes on a Hybrid Audiovisual Configuration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73598942" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73598942 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333178828" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333178828</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3828/msmi.2019.7" target="_blank" >10.3828/msmi.2019.7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Music Video in Transformation: Notes on a Hybrid Audiovisual Configuration
Popis výsledku v původním jazyce
Recent years have witnessed an increasing scholarly interest in the phenomenon of the music video, even to such an extent that some of the recent works point to a paradigmatic ‘music video turn’ that could be tentatively defined as research into music video’s digital production, circulation platforms, and distribution channels, as well as its new media formations. Drawing on the latest research in the audiovisual studies and putting the contributions of this special issue. entitled "Music video in Transformation" in dialogue with each other (Steven Shaviro, Carol Vernallis, Lisa Perott, Anders Liljedahl and others), this essay argues that music video has become a highly popular laboratory of digital innovations and new media experiments reaching an ever-growing audience and creating its own internet dispositif in the form of YouTube. It also provides several useful concepts for the research of three dominant music video areas: production, reception, and distribution.
Název v anglickém jazyce
The Music Video in Transformation: Notes on a Hybrid Audiovisual Configuration
Popis výsledku anglicky
Recent years have witnessed an increasing scholarly interest in the phenomenon of the music video, even to such an extent that some of the recent works point to a paradigmatic ‘music video turn’ that could be tentatively defined as research into music video’s digital production, circulation platforms, and distribution channels, as well as its new media formations. Drawing on the latest research in the audiovisual studies and putting the contributions of this special issue. entitled "Music video in Transformation" in dialogue with each other (Steven Shaviro, Carol Vernallis, Lisa Perott, Anders Liljedahl and others), this essay argues that music video has become a highly popular laboratory of digital innovations and new media experiments reaching an ever-growing audience and creating its own internet dispositif in the form of YouTube. It also provides several useful concepts for the research of three dominant music video areas: production, reception, and distribution.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Music Sound and the Moving Image
ISSN
1753-0768
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
111-122
Kód UT WoS článku
000514818300001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85079818032