Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Music Video in Transformation: Notes on a Hybrid Audiovisual Configuration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73598942" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73598942 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333178828" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333178828</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3828/msmi.2019.7" target="_blank" >10.3828/msmi.2019.7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Music Video in Transformation: Notes on a Hybrid Audiovisual Configuration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent years have witnessed an increasing scholarly interest in the phenomenon of the music video, even to such an extent that some of the recent works point to a paradigmatic ‘music video turn’ that could be tentatively defined as research into music video’s digital production, circulation platforms, and distribution channels, as well as its new media formations. Drawing on the latest research in the audiovisual studies and putting the contributions of this special issue. entitled &quot;Music video in Transformation&quot; in dialogue with each other (Steven Shaviro, Carol Vernallis, Lisa Perott, Anders Liljedahl and others), this essay argues that music video has become a highly popular laboratory of digital innovations and new media experiments reaching an ever-growing audience and creating its own internet dispositif in the form of YouTube. It also provides several useful concepts for the research of three dominant music video areas: production, reception, and distribution.

  • Název v anglickém jazyce

    The Music Video in Transformation: Notes on a Hybrid Audiovisual Configuration

  • Popis výsledku anglicky

    Recent years have witnessed an increasing scholarly interest in the phenomenon of the music video, even to such an extent that some of the recent works point to a paradigmatic ‘music video turn’ that could be tentatively defined as research into music video’s digital production, circulation platforms, and distribution channels, as well as its new media formations. Drawing on the latest research in the audiovisual studies and putting the contributions of this special issue. entitled &quot;Music video in Transformation&quot; in dialogue with each other (Steven Shaviro, Carol Vernallis, Lisa Perott, Anders Liljedahl and others), this essay argues that music video has become a highly popular laboratory of digital innovations and new media experiments reaching an ever-growing audience and creating its own internet dispositif in the form of YouTube. It also provides several useful concepts for the research of three dominant music video areas: production, reception, and distribution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Music Sound and the Moving Image

  • ISSN

    1753-0768

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    111-122

  • Kód UT WoS článku

    000514818300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85079818032