Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Balet Giselle v zápisu Henriho Justamanta

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F16%3AN0000038" target="_blank" >RIV/61384984:51110/16:N0000038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ziva-hudba.info" target="_blank" >http://www.ziva-hudba.info</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Balet Giselle v zápisu Henriho Justamanta

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text pojednává o jednom z nejvýznamnějších romantických baletů Giselle, který měl premiéru v Paříži roku 1841. Autorka stručně představuje jeho tvůrce a historii a zaměřuje se na choreografickou podobu tohoto díla, zapsanou francouzským tanečníkem, choreografem a baletním mistrem Henri Justamantem v roce 1860. Justamant, který není jako choreograf příliš známý, je v textu rovněž stručně představen, nicméně hlavní část studie popisuje jeho rukopis a nabízí vhled do metody, kterou použil pro zápis celého baletního představení. Dále vysvětluje všechny nesnáze a problémy zmíněného zápisu. Zabývá se dramaturgickou analýzou baletu a zaměřuje se na klíčové momenty, které odlišují verzi z roku 1860 tzv. tradičního baletu Giselle od choreografie z konce 19. století a pozdějších ruských a sovětských choreografických verzí.

  • Název v anglickém jazyce

    Ballet Giselle written down by Henri Justamant

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with one of the most famous romantic ballets, Giselle, which premiered in Paris in 1841. It briefly introduces its creators and history and focuses particularly on the choreographic version of this ballet, which was written down by French dancer, choreographer, and ballet master Henri Justamant in the 1860s. Justamant, who is not a well-known choreographer, is briefly introduced; however, the main part of this article describes his manuscript and gives insight into the method that he used to transcribe the whole ballet performance, and also explains all the dificulties and problems of said manuscript. It deals with a dramaturgical analysis of the ballet and focuses on key moments that distinguish the 1860s version from so-called traditional Giselles of choreography from the end of 19th century and on later Russian and Soviet choreographic versions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    vychází 1 x ročně

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    82.-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus