Varšavský rukopis, známý a neznámý
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F14%3A%230000399" target="_blank" >RIV/61384984:51110/14:#0000399 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ziva-hudba.info/" target="_blank" >http://www.ziva-hudba.info/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Varšavský rukopis, známý a neznámý
Popis výsledku v původním jazyce
Jedenáct velkých ručně psaných knih vázaných v červené kůži se zlatou ořízkou leží již téměř sto let v archivu Kabinetu Rytin Univerzitní knihovny ve Varšavě. Odtud pochází neoficiální označení souboru ?Varšavský rukopis?. Ve skutečnosti vznikl na podzim1766 ve würtenberském knížectví a je dílem francouzského baletního mistra, jednoho z největších tvůrců 18. století, Jeana-Georgese Noverra (1727?1810). Tento reformátor baletního umění vytvořil rukopis jako reprezentativní výbor ze svého díla, zahrnul sem své teoretické spisy, libreta k baletům, partitury a kostýmní návrhy; to vše mělo sloužit k získání zaměstnání na varšavském dvoře polského krále Stanislava Augusta Poniatowského. V posledním desetiletí se k tomuto unikátnímu pramenu taneční historiciněkolikrát obrátili, nikdy ovšem nevyšla samostatná studie, která by se jím zabývala detailněji. Ve svém článku se zabývám historií Varšavského rukopisu a podrobně zkoumám jeho obsah: teoretický spis Théorie et Pratique de la Danse, kter
Název v anglickém jazyce
The Warsaw Manuscript, known and unknown
Popis výsledku anglicky
Eleven-volume manuscript in red leather lied for more than 100 years in the archive of the Print Rooms of the University Library of Warsaw. From here comes the unofficial name of the book: the ?Warsaw Manuscript?. In fact it was created in 1766 in the Wurttemberg county and it is work of French ballet master, one of the most famous of his time, Jean-Georges Noverre (1727?1810). The ballet master created this manuscript as representative collection of his work, he included a revised version of his Lettresur la danse (under the different title Théorie et Pratique de la Danse simple et Composée etc.), the programmes and music scores of his ballets, and the ballet costume designs by Louis-René Boquet. All this was in fact a luxurious job application for the position of ballet master at the court of the Polish King Stanislas August Poniatowski. In last years some dance historians treated this manuscript, but a true study of this source was never published. In my article I write about quite
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů