Působení Augustina Bergera v Londýně – nastudování baletu Carmen pro divadlo Alhambra (1912)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F22%3AN0000172" target="_blank" >RIV/61384984:51110/22:N0000172 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ziva-hudba.info/pusobeni-augustina-bergera-v-londyne-nastudovani-baletu-carmen-pro-divadlo-alhambra-1912/" target="_blank" >https://ziva-hudba.info/pusobeni-augustina-bergera-v-londyne-nastudovani-baletu-carmen-pro-divadlo-alhambra-1912/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Působení Augustina Bergera v Londýně – nastudování baletu Carmen pro divadlo Alhambra (1912)
Popis výsledku v původním jazyce
Studie dokumentuje londýnské působení českého tanečníka, baletního mistra a choreografa Augustina Bergera, který byl v roce 1911 osloven ředitelstvím divadla Alhambra, aby nastudoval nově připravovaný Grand spectacular ballet Carmen. Studie se zabývá historií předchozích nastudování baletu Carmen v Londýně, kontextem uvedení této inscenace, angažováním A. Bergera, ale také tanečnic La Mallaguenita, Maria la Bella a Anna Gaszewska. Úspěšně se podařilo zdokumentovat způsob Bergerovy práce, ale také ohlasy kritiky na nový balet. Inscenace byla zajímavá tím, že ředitelství divadla se pro tento balet rozhodlo angažovat španělské tanečníky, které si přivezlo z jejich domoviny.
Název v anglickém jazyce
Augustin Berger's choreographic work in London – staging ballet Carmen for Alhambra theatre (1912)
Popis výsledku anglicky
The study documents the London career of the Czech dancer, ballet master and choreographer Augustin Berger, who was approached in 1911 by the Alhambra Theatre management to stage the newly prepared grand spectacular ballet Carmen. This study examines the history of previous productions of Carmen in London, the context of the production, the involvement of A. Berger and that of the dancers La Malaguenita, Maria la Bella and Anna Gaszewska. The study has been successful in documenting both the manner of Berger’s work and the critical response to the new ballet. The production was also interesting because the theatre management decided to engage Spanish dancers for this ballet, whom they brought from their homeland.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Živá hudba
ISSN
0514-7735
e-ISSN
—
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
13
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
64-89
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—