Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Působení Augustina Bergera v Londýně – nastudování baletu Carmen pro divadlo Alhambra (1912)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F22%3AN0000172" target="_blank" >RIV/61384984:51110/22:N0000172 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ziva-hudba.info/pusobeni-augustina-bergera-v-londyne-nastudovani-baletu-carmen-pro-divadlo-alhambra-1912/" target="_blank" >https://ziva-hudba.info/pusobeni-augustina-bergera-v-londyne-nastudovani-baletu-carmen-pro-divadlo-alhambra-1912/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Působení Augustina Bergera v Londýně – nastudování baletu Carmen pro divadlo Alhambra (1912)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie dokumentuje londýnské působení českého tanečníka, baletního mistra a choreografa Augustina Bergera, který byl v roce 1911 osloven ředitelstvím divadla Alhambra, aby nastudoval nově připravovaný Grand spectacular ballet Carmen. Studie se zabývá historií předchozích nastudování baletu Carmen v Londýně, kontextem uvedení této inscenace, angažováním A. Bergera, ale také tanečnic La Mallaguenita, Maria la Bella a Anna Gaszewska. Úspěšně se podařilo zdokumentovat způsob Bergerovy práce, ale také ohlasy kritiky na nový balet. Inscenace byla zajímavá tím, že ředitelství divadla se pro tento balet rozhodlo angažovat španělské tanečníky, které si přivezlo z jejich domoviny.

  • Název v anglickém jazyce

    Augustin Berger's choreographic work in London – staging ballet Carmen for Alhambra theatre (1912)

  • Popis výsledku anglicky

    The study documents the London career of the Czech dancer, ballet master and choreographer Augustin Berger, who was approached in 1911 by the Alhambra Theatre management to stage the newly prepared grand spectacular ballet Carmen. This study examines the history of previous productions of Carmen in London, the context of the production, the involvement of A. Berger and that of the dancers La Malaguenita, Maria la Bella and Anna Gaszewska. The study has been successful in documenting both the manner of Berger’s work and the critical response to the new ballet. The production was also interesting because the theatre management decided to engage Spanish dancers for this ballet, whom they brought from their homeland.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    64-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus