Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učit hudební teorii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F17%3AN0000065" target="_blank" >RIV/61384984:51110/17:N0000065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učit hudební teorii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hudební teorie je prakticky orientovaná muzikologická disciplína s těsnou vazbou na problematiku kompozice a interpretace s cílem poznání obecných zákonitostí hudební řeči. Její studium vyžaduje spontánní kontakt se znějícím hudebním materiálem zároveň se zapojením racionální aktivity. Hudebně-teoretické studium má být při studiu hudby pro každého školou samostatného tvůrčího myšlení. V případě harmonie a kontrapunktu se tak děje systematickým výkladem, písemnou kompoziční tvorbou harmonických cvičení a formou analýzy příkladů z mistrovských kompozic. Výukový postup probíhá cestou od jednoduchého ke složitějšímu. Kombinaci systematického výkladu a analýzu zvolených příkladů vyžaduje i nauka o hudebních formách. Výklad, doplněný analýzou, nesmí ustrnout na pozici prostého popisu, nýbrž měl by usilovat o tektonicko-funkční komentář zkoumaných jevů. Zvláštní kategorii představuje tzv. aktivizovaná analýza.

  • Název v anglickém jazyce

    To teach music theory

  • Popis výsledku anglicky

    Music theory is practically oriented musicological discipline closely related to composition and interpretation aiming to identify general musical regularities. To study music theory requires spontaneous contact with sounding musical material as well as contact with rational activity. Musically theoretical study should be teaching everyone individual creative thinking while studying music. In case of harmony and counterpoint, this is done by systematic interpretation, written composite creation of harmonic exercises, harmonic analysis of musical forms, and analyzing examples from masterful composition. Educational process is led from simple to complex. Combination of systematic interpretation and analysis of chosen examples is required also by science of musical forms. Interpretation completed by analysis cannot stagnate as a simple description. On the contrary, it should endeavor to be tectonically functional commentary on examined phenomenon. A separate category is a so-called active analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2017

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    4-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus