Experimenta research of distance learning of voice trainingHAMU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F19%3AN0000087" target="_blank" >RIV/61384984:51110/19:N0000087 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://npapws.org/npapw19/" target="_blank" >https://npapws.org/npapw19/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimenta research of distance learning of voice trainingHAMU
Popis výsledku v původním jazyce
The lecture reports on long duration experimental research on singing tuition, the aim of which was to compare traditional and remote learning and assess the perceived quality of both tuition types. The experiment employed a questionnaire survey, voice quality and breath capacity measurement to study development of objective parameters and subjective opinions of either individual students of classical singing voice or groups of students of breath management in each tuition mode. The subjective evaluations suggest remote and direct learning may differ in specific aspects. Various conclusions from the research, results of the data analysis and implications to imminent research topics in distance learning will be presented.
Název v anglickém jazyce
Experimenta research of distance learning of voice trainingHAMU
Popis výsledku anglicky
The lecture reports on long duration experimental research on singing tuition, the aim of which was to compare traditional and remote learning and assess the perceived quality of both tuition types. The experiment employed a questionnaire survey, voice quality and breath capacity measurement to study development of objective parameters and subjective opinions of either individual students of classical singing voice or groups of students of breath management in each tuition mode. The subjective evaluations suggest remote and direct learning may differ in specific aspects. Various conclusions from the research, results of the data analysis and implications to imminent research topics in distance learning will be presented.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000106" target="_blank" >TL01000106: Distanční spolupráce v uměleckém vzdělávání s využitím moderních přenosových technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů