Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimenta research of distance learning of voice trainingHAMU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F19%3AN0000087" target="_blank" >RIV/61384984:51110/19:N0000087 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://npapws.org/npapw19/" target="_blank" >https://npapws.org/npapw19/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimenta research of distance learning of voice trainingHAMU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The lecture reports on long duration experimental research on singing tuition, the aim of which was to compare traditional and remote learning and assess the perceived quality of both tuition types. The experiment employed a questionnaire survey, voice quality and breath capacity measurement to study development of objective parameters and subjective opinions of either individual students of classical singing voice or groups of students of breath management in each tuition mode. The subjective evaluations suggest remote and direct learning may differ in specific aspects. Various conclusions from the research, results of the data analysis and implications to imminent research topics in distance learning will be presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimenta research of distance learning of voice trainingHAMU

  • Popis výsledku anglicky

    The lecture reports on long duration experimental research on singing tuition, the aim of which was to compare traditional and remote learning and assess the perceived quality of both tuition types. The experiment employed a questionnaire survey, voice quality and breath capacity measurement to study development of objective parameters and subjective opinions of either individual students of classical singing voice or groups of students of breath management in each tuition mode. The subjective evaluations suggest remote and direct learning may differ in specific aspects. Various conclusions from the research, results of the data analysis and implications to imminent research topics in distance learning will be presented.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000106" target="_blank" >TL01000106: Distanční spolupráce v uměleckém vzdělávání s využitím moderních přenosových technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů