Presence vs. distance singing lessons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F19%3AN0000088" target="_blank" >RIV/61384984:51110/19:N0000088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.hamu.cz/cs/veda-a-vyzkum/vedecka-pracoviste/marc/prehled-publikacni-cinnosti/" target="_blank" >https://www.hamu.cz/cs/veda-a-vyzkum/vedecka-pracoviste/marc/prehled-publikacni-cinnosti/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Presence vs. distance singing lessons
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents the experimental research results on singing tuition to compare traditional and remote learning in singing lessons. In the study six students took part in classical singing teaching during half a year. To document the student‘s and the teacher‘s experience during 60 lessons with both tuition types a detailed questionnaire was filled in after each lesson. The presented graphical and statistical results show the sources of a difference between presence and distance learning and do a feedback for using of the low latency distant learning in teaching practice.
Název v anglickém jazyce
Presence vs. distance singing lessons
Popis výsledku anglicky
The study presents the experimental research results on singing tuition to compare traditional and remote learning in singing lessons. In the study six students took part in classical singing teaching during half a year. To document the student‘s and the teacher‘s experience during 60 lessons with both tuition types a detailed questionnaire was filled in after each lesson. The presented graphical and statistical results show the sources of a difference between presence and distance learning and do a feedback for using of the low latency distant learning in teaching practice.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000106" target="_blank" >TL01000106: Distanční spolupráce v uměleckém vzdělávání s využitím moderních přenosových technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů