Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using learning objectives when teaching in Czech primary schools - fact or fiction?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10407656" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10407656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=z44gX-FytQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=z44gX-FytQ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18690/rei.12.4.229-248.2019" target="_blank" >10.18690/rei.12.4.229-248.2019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using learning objectives when teaching in Czech primary schools - fact or fiction?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the findings of a multiple case study exploring the way primary school teachers work with learning objectives in social studies teaching. The study has shown that learning objectives do not occur in an explicit form in the Czech primary school teaching. While observing teaching and learning, implicit objectives did emerge -in the beginnings of lessons, during the lesson in the process of solving learning tasks, and most of all, in the evaluatiion processes including the final reflection. In many lessons, there were differences between the learning objectives, teaching methods and evaluation of pupils&apos; learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Using learning objectives when teaching in Czech primary schools - fact or fiction?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the findings of a multiple case study exploring the way primary school teachers work with learning objectives in social studies teaching. The study has shown that learning objectives do not occur in an explicit form in the Czech primary school teaching. While observing teaching and learning, implicit objectives did emerge -in the beginnings of lessons, during the lesson in the process of solving learning tasks, and most of all, in the evaluatiion processes including the final reflection. In many lessons, there were differences between the learning objectives, teaching methods and evaluation of pupils&apos; learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-19158S" target="_blank" >GA15-19158S: Formativní hodnocení žáků prostřednictvím vzdělávacích cílů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Journal of Elementary Education [online]

  • ISSN

    2350-4803

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    229-248

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85077000017