Using learning objectives when teaching in Czech primary schools - fact or fiction?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10407656" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10407656 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=z44gX-FytQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=z44gX-FytQ</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18690/rei.12.4.229-248.2019" target="_blank" >10.18690/rei.12.4.229-248.2019</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using learning objectives when teaching in Czech primary schools - fact or fiction?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the findings of a multiple case study exploring the way primary school teachers work with learning objectives in social studies teaching. The study has shown that learning objectives do not occur in an explicit form in the Czech primary school teaching. While observing teaching and learning, implicit objectives did emerge -in the beginnings of lessons, during the lesson in the process of solving learning tasks, and most of all, in the evaluatiion processes including the final reflection. In many lessons, there were differences between the learning objectives, teaching methods and evaluation of pupils' learning.
Název v anglickém jazyce
Using learning objectives when teaching in Czech primary schools - fact or fiction?
Popis výsledku anglicky
The paper presents the findings of a multiple case study exploring the way primary school teachers work with learning objectives in social studies teaching. The study has shown that learning objectives do not occur in an explicit form in the Czech primary school teaching. While observing teaching and learning, implicit objectives did emerge -in the beginnings of lessons, during the lesson in the process of solving learning tasks, and most of all, in the evaluatiion processes including the final reflection. In many lessons, there were differences between the learning objectives, teaching methods and evaluation of pupils' learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-19158S" target="_blank" >GA15-19158S: Formativní hodnocení žáků prostřednictvím vzdělávacích cílů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Journal of Elementary Education [online]
ISSN
2350-4803
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
229-248
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85077000017