Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika využití síťových audiovizuálních přenosů při distanční hudební interakci a vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F21%3AN0000099" target="_blank" >RIV/61384984:51110/21:N0000099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.hamu.cz/cs/veda-a-vyzkum/vedecka-pracoviste/marc/prehled-publikacni-cinnosti/metodiky/" target="_blank" >https://www.hamu.cz/cs/veda-a-vyzkum/vedecka-pracoviste/marc/prehled-publikacni-cinnosti/metodiky/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika využití síťových audiovizuálních přenosů při distanční hudební interakci a vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika shrnuje experimentálně ověřené poznatky týkající se společné hudební interakce či vystoupení, distanční výuky a hodnocení hudebního vystoupení. Při těchto činnostech, které se vzájemně liší svými technickými požadavky, se účastníci nacházejí na vzdálených místech a jsou propojeni přenosem zvuku a obrazu po síti. Metodika zobecňuje požadavky, které je nutné dodržet u všech tří druhů interakce a upřesňuje omezení, která je třeba řešit, má-li být jejich distanční forma srovnatelná s prezenční. Souběžná hra či zpěv je limitována zpožděním zvuku do 30 ms (u produkce, jejíž součástí je i zraková složka je podstatné též nízké zpoždění obrazu za zvukem). Na distanční činnosti mají též vliv vlastnosti zvuku, obrazu i prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for performing remote musical interactions and learning in performing arts by means of audiovisual transmissions over the network

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology presents an overview of experimental findings in the field of synchronous musical performance, remote education and the evaluation of live musical performance. These activities vary in requirements, but their participants are distributed in remote locations and are remotely connected by the relay of sound and image over the network. The methodology presents a summary of the knowledge, generalizes the necessary requirements in every category and specifies the constrains to be resolved in order for the remote activity to be comparable to a direct one. A simultaneous singing or interplay is limited by a sound propagation delay of approximately 30 ms and also by the asynchrony of sound and visuals (for activities for which they are important). The activities are also affected by other aspects of the sound, image and the environment

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000106" target="_blank" >TL01000106: Distanční spolupráce v uměleckém vzdělávání s využitím moderních přenosových technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TL č. 113/21

  • Číslo předpisu

    M055/M/2021

  • Technické parametry

    Technická dokumentace viz příloha k technologickému listu TL113/21 (vydán r. 2021 Výzkumným centrem MARC, HAMU v Praze, viz odkaz na web). Vhodné pro pedagogy při výuce hudebních umělců distančním způsobem, pro hudebníky při společné hře, když hudebníci z nějakých důvodů nemohou být spolu v jedné místnosti, nebo při hodnocení hudebního umělecké vystoupení hodnotícím panelem, při kterém se hodnotitelé nemohou účastnit prezenčně.

  • Ekonomické parametry

    Ekonomický dopad metodiky není přímo číselně vyjádřitelný, ale přínos je zásadní z hlediska využití nízkolatenčních přenosů pro nové distanční způsoby umělecké výuky hry na hudební nástroje a zpěvu a nové způsoby interakce hudebníků. Postupy rozšiřují možnosti digitální a kreativní ekonomiky v oblasti výuky hry na hudební nástroje a zpěvu či interakce hudebníků a zpěváků. Ekonomický přínos spočívá zejména vtom, že uvedené činnosti, je-li to ekonomicky výhodnější, mohou být distančně využívány jako alternativa k prezenční formě.

  • Označení certifikačního orgánu

    Česká společnost pro jakost, z.s. (CSQ-CERT, Novotného lávka 5, Praha 1)

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů