Lessons Learned from Distance Collaboration in Live Culture
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F21%3AN0000107" target="_blank" >RIV/61384984:51110/21:N0000107 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-74009-2?page=5#toc" target="_blank" >https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-74009-2?page=5#toc</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-74009-2" target="_blank" >10.1007/978-3-030-74009-2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Lessons Learned from Distance Collaboration in Live Culture
Popis výsledku v původním jazyce
Classical music is an important part of European intangible cultural heritage. The musical knowledge, experience and artistic interpretation are passed between generations by teachers, students and artists.The communication between musicians across Europe is very important for sharing different views and enriching experience. When distant musicians are connected by audiovisual transmissions with sufficiently lowlatency and high quality, newtypes of distant collaboration are possible. In this paper, we describe some lessons learned from using lowlatency network audiovisual transmissions to connect distance musicians which enables novel scenarios of real-time collaboration and distance learning.
Název v anglickém jazyce
Lessons Learned from Distance Collaboration in Live Culture
Popis výsledku anglicky
Classical music is an important part of European intangible cultural heritage. The musical knowledge, experience and artistic interpretation are passed between generations by teachers, students and artists.The communication between musicians across Europe is very important for sharing different views and enriching experience. When distant musicians are connected by audiovisual transmissions with sufficiently lowlatency and high quality, newtypes of distant collaboration are possible. In this paper, we describe some lessons learned from using lowlatency network audiovisual transmissions to connect distance musicians which enables novel scenarios of real-time collaboration and distance learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000106" target="_blank" >TL01000106: Distanční spolupráce v uměleckém vzdělávání s využitím moderních přenosových technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Human Interaction, Emerging Technologies and Future Applications IV
ISBN
978-3-030-73270-7
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
608-615
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Strasbourg, France
Místo konání akce
Strasbourg, France
Datum konání akce
28. 4. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—