Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elektroakustická hudba na hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F23%3AN0000114" target="_blank" >RIV/61384984:51110/23:N0000114 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Elektroakustická hudba na hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přístupy skladatelů k elektroakustické kompozici jsou velmi individuální. Dříve byly k dispozici specializovaná pracoviště ve velkých institucích, jakými byl např. v Praze či Plzni Československý rozhlas. Na naší fakultě začal budovat zvukové studio prof. Václav Syrový od druhé poloviny šedesátých let 20. století. Praktické zkušenosti mohli dříve studenti či skladatelé získat spíše ojediněle. Za posledních třicet let se situace razantně změnila. Postupem doby se skladatelé i studenti dokázali vybavit vlastním technickým vybavením. Autoři disponují většinou specifickým vybavením, které představuje originální tvůrčí potenciál i nástroj. Původní elektroakustická studia v mnoha případech zanikla, ve výjimečných případech zůstávají jako „skanzen“ pro příští generace. V tomto ohledu mají studenti HAMU, zejména oborů skladba a zvuková tvorba, případně hudební režie, unikátní možnost pracovat s vybavením Studia elektroakustické hudby HAMU, ve kterém se nalézají přístroje od dob založení instituce. Dočkáme se historicky poučené tvorby, respektive interpretace v oblasti elektroakustické hudby? Způsob, jakým se skladatel noří do světa elektroakustické hudby, je velmi osobní, individuální, což dokazuje dosavadní tvorba v tomto žánru. Studijní program specializace Hudební režie obsahuje nově předmět Volná zvuková tvorba. Praktická realizace elektroakustických skladeb je jeho součástí a může být dokonce součástí představení katedry nonverbálního divadla či katedry tance. K rozvíjení oboru elektroakustické hudby může instituce vysoké umělecké školy významně přispět. IN: Svár teorie s praxí? 2023 Sborník textů vydaný při příležitosti 20. ročníku projektu "Svár teorie s praxí"; ed. I. Bažantová, ISBN:978-80-7331-674-7

  • Název v anglickém jazyce

    Electroacoustic Music at the Music and Dance Faculty, Academy of Performing Arts in Prague

  • Popis výsledku anglicky

    Composers' approaches to electroacoustic composition are very individual. In the past, specialized departments were available in large institutions such as Czechoslovak Radio in Prague or Pilsen. Václav Syrový began to work on sound design at our faculty in the second half of the 1960s. Previously, students or composers could only really gain practical experience sporadically. Over the last thirty years the situation has changed dramatically. Over time, both composers and students have been able to equip themselves with their own technical equipment. Composers usually have specific equipment that represents their original creative potential and tools. The original electroacoustic studios have in many cases disappeared and in rare cases they remain as an "open-air museum" for future generations. In this respect HAMU students, especially those majoring in composition and sound design, or recording direction, have a unique opportunity to work with the equipment of the HAMU Electroacoustic Music Studio where the technology has been installed since the institution's foundation. Will we see historically informed creation or performance in the field of electroacoustic music? The way a composer delves into the world of electroacoustic music is very personal and individual, which is evidenced by the work in this genre to date. The study program specialization in Recording Direction includes a new course in Free Sound Creation. Practical realization of electroacoustic compositions is a part of this and can even be part of the performances of the Department of Nonverbal Theatre or the Department of Dance. To develop the discipline of electroacoustic music, an institution of higher education can make a significant contribution. IN: Svár teorie s praxí? 2023 Sborník textů vydaný při příležitosti 20. ročníku projektu "Svár teorie s praxí"; ed. I. Bažantová, ISBN:978-80-7331-674-7

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů