Historické a současné ladění v profesi hudební režie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F23%3AN0000115" target="_blank" >RIV/61384984:51110/23:N0000115 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Historické a současné ladění v profesi hudební režie
Popis výsledku v původním jazyce
Obor Hudební režie přicházejí studovat zájemci nejčastěji z konzervatoří, hudebních gymnázií, nebo z jiných uměleckých hudebních vysokých škol. Většinou jsou od dětství vychováváni v českém systému školství. I v Čechách existuje řada vynikajících hudebních souborů věnujících se historicky poučené interpretaci. Proto je nutné se zamyslet, jaké vzdělání či zaměření má získat hudební režisér, aby se mohl věnovat i této oblasti. Příspěvek se věnuje problematice ladění z pohledu skladatele, interpreta a hudebního režiséra a snaží se postihnout historicko-kulturní vlivy. IN: Svár teorie s praxí? 2023 Sborník textů vydaný při příležitosti 20. ročníku projektu "Svár teorie s praxí"; ed. I. Bažantová, ISBN:978-80-7331-674-7
Název v anglickém jazyce
Historical and Contemporary Tuning in the Profession of Music Direction
Popis výsledku anglicky
Students interested in the study of recording direction come most often from conservatories, music high schools, or other art music colleges. Most of them have been educated from childhood in the Czech education system. Even in the Czech Republic, there are the number of excellent music ensembles dedicated to historically informed interpretation. Therefore, it is necessary to think about what kind of education or specialization a recording director should receive to be able to devote himself to this area. This paper examines the issue of tuning from the perspective of the composer, performer, and recording director and attempts to capture historical and cultural influences. IN: Svár teorie s praxí? 2023 Sborník textů vydaný při příležitosti 20. ročníku projektu "Svár teorie s praxí"; ed. I. Bažantová, ISBN:978-80-7331-674-7
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů