Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Svár teorie s praxí 2024

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F24%3AN0000081" target="_blank" >RIV/61384984:51110/24:N0000081 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.hamu.cz/cs/udalosti/21-rocnik-svar-teorie-s-praxi-2024-2063/" target="_blank" >https://www.hamu.cz/cs/udalosti/21-rocnik-svar-teorie-s-praxi-2024-2063/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Svár teorie s praxí 2024

  • Popis výsledku v původním jazyce

    21. ročník mezinárodní vědecké konference přinesl zajímavý souhrn témat a událostí zastřešený jeho původním názvem „Svár teorie s praxí?“. Pořadatele se poprvé vědomě zamýšleli nad mírou konfliktu mezi teorií a praxí a dospěli k podtitulu, který přináší pohled zcela opačný. Prezentace 10 přednášejících byly věnovány tvůrčímu souznění s vybranými teoretickými postupy v kompoziční praxi: organické kompozici, soudobé hudební kompozici a estetice, kompoziční metodě Miloslava Ištvána, problematice autorské a standardní notace, vztahu teorie hudební režie a teorie skladby, Bartókově harmonii a teorii v praxi, kompozici Luigi Nona Lontanaza nostalgica utopica futura, chromatickým mediantám Jaroslava Volka, teorii a praxi v improvizaci a na závěr Rhizomatic Abstraction.

  • Název v anglickém jazyce

    The Conflict between Theory and Practice 2024

  • Popis výsledku anglicky

    The 21st edition of international conference brought an interesting summary of topics and events under its original title “The Conflict between Theory and Practice?”. For the first time, the organizers consciously considered the degree of conflict between theory and practice and arrived at a subtitle that provides an opposite perspective. The presentations of the 10 speakers were devoted to creative consonance with selected theoretical approaches in compositional practice: Organic Composition, Contemporary Music Composition and Aesthetics, Miloslav Istvan's Compositional Method, Issues of Authorial and Standard Notation, the relationship between recording direction theory and Karel Janeček's composition theory, Bartók's Harmony and Theory in Practice, Luigi Nono's Lontanaza nostalgica utopica futura, Jaroslav Volk's chromatic mediants, theory and practice in improvisation, and finally Rhizomatic Abstraction.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    HAMU, Malostranské nám. 13, Praha 1

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    10

  • Počet zahraničních účastníků

    2

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce