Svár teorie s praxí 2024
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F24%3AN0000081" target="_blank" >RIV/61384984:51110/24:N0000081 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.hamu.cz/cs/udalosti/21-rocnik-svar-teorie-s-praxi-2024-2063/" target="_blank" >https://www.hamu.cz/cs/udalosti/21-rocnik-svar-teorie-s-praxi-2024-2063/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Svár teorie s praxí 2024
Popis výsledku v původním jazyce
21. ročník mezinárodní vědecké konference přinesl zajímavý souhrn témat a událostí zastřešený jeho původním názvem „Svár teorie s praxí?“. Pořadatele se poprvé vědomě zamýšleli nad mírou konfliktu mezi teorií a praxí a dospěli k podtitulu, který přináší pohled zcela opačný. Prezentace 10 přednášejících byly věnovány tvůrčímu souznění s vybranými teoretickými postupy v kompoziční praxi: organické kompozici, soudobé hudební kompozici a estetice, kompoziční metodě Miloslava Ištvána, problematice autorské a standardní notace, vztahu teorie hudební režie a teorie skladby, Bartókově harmonii a teorii v praxi, kompozici Luigi Nona Lontanaza nostalgica utopica futura, chromatickým mediantám Jaroslava Volka, teorii a praxi v improvizaci a na závěr Rhizomatic Abstraction.
Název v anglickém jazyce
The Conflict between Theory and Practice 2024
Popis výsledku anglicky
The 21st edition of international conference brought an interesting summary of topics and events under its original title “The Conflict between Theory and Practice?”. For the first time, the organizers consciously considered the degree of conflict between theory and practice and arrived at a subtitle that provides an opposite perspective. The presentations of the 10 speakers were devoted to creative consonance with selected theoretical approaches in compositional practice: Organic Composition, Contemporary Music Composition and Aesthetics, Miloslav Istvan's Compositional Method, Issues of Authorial and Standard Notation, the relationship between recording direction theory and Karel Janeček's composition theory, Bartók's Harmony and Theory in Practice, Luigi Nono's Lontanaza nostalgica utopica futura, Jaroslav Volk's chromatic mediants, theory and practice in improvisation, and finally Rhizomatic Abstraction.
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
HAMU, Malostranské nám. 13, Praha 1
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
10
Počet zahraničních účastníků
2
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce