Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theatre as experience ( On the ralationship the noetic and ontological principles in theatre art)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F11%3A%230000483" target="_blank" >RIV/61384984:51210/11:#0000483 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theatre as experience ( On the ralationship the noetic and ontological principles in theatre art)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The treatise examines the current state of theatre theory in the Czech Republic within the framework of structural - semiotic approaches. It delineates the fundamental points of departure of the structural semiotic school established by Otakar Zich´s seminal work Aesthetics of Dramatic Art, Theoretical Dramaturgy (1931). In the centre of Zich´s theory stands the actor and his artistry, i.e. the performer figure who is exposed to the spectator´s perception. The essay reveals Zich´s systematic trick hidden in this theory i.e. the omission of the actor as an integral and holistic human being.

  • Název v anglickém jazyce

    Theatre as experience ( On the ralationship the noetic and ontological principles in theatre art)

  • Popis výsledku anglicky

    The treatise examines the current state of theatre theory in the Czech Republic within the framework of structural - semiotic approaches. It delineates the fundamental points of departure of the structural semiotic school established by Otakar Zich´s seminal work Aesthetics of Dramatic Art, Theoretical Dramaturgy (1931). In the centre of Zich´s theory stands the actor and his artistry, i.e. the performer figure who is exposed to the spectator´s perception. The essay reveals Zich´s systematic trick hidden in this theory i.e. the omission of the actor as an integral and holistic human being.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Czech theatre review 1989-2009: selected articles on Czech theatre from the journal Divadelní revue

  • ISBN

    978-80-7008-252-2

  • Počet stran výsledku

    42

  • Strana od-do

    181-223

  • Počet stran knihy

    223

  • Název nakladatele

    Institut umění - Divadelní ústav

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly