Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mezi autorstvím a herectvím

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F17%3AN0000040" target="_blank" >RIV/61384984:51210/17:N0000040 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mezi autorstvím a herectvím

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor se zaměřuje na specifický přístup k vytváření kolektivních autorských performancí na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU v předmětu Herecká tvorba v autorském tvaru. Autor tento přístup rozvíjel nejprve sám, v posledních letech spolu s Hanou Malaníkovou. Autor zkoumá možnosti vytváření kolektivního autorského díla prostřednictvím přístupů označovaných jako „devising“ s využitím příležitostných textů studentů a improvizovaných situací na dané téma a jejich propojováním do výsledné scénické koláže.

  • Název v anglickém jazyce

    Between Authorship and Acting

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on a specific approach to creating collective authorial performances at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy at the Theatre Faculty of the Academy of Performing Arts in the course called Authorial Acting in Creative Projects. At first on his own and in recent years together with Hana Malaníková, the author of the paper examines the ways of teaching acting following commonly-developed forms. The approach described here examines the production and thematic potential of students' own short texts, including improvised situations within a scenic collage on the given or agreed-on general theme. The benefits and difficulties of this approach will be discussed and also its potential for teaching acting and dramaturgy of authorial theatre.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tendence v současném herectví a herecké pedagogice : sborník z mezinárodní konference konané 25.-26. listopadu 2016 na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně

  • ISBN

    978-80-7460-128-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    28-34

  • Název nakladatele

    Janáčkova akademie múzických umění

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Janáčkova akademie múzických umění, Brno

  • Datum konání akce

    25. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku