Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Between acting and authorship: authorial acting at the Theatre Faculty of the Academy of Performing Arts in Prague (DAMU)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F18%3AN0000034" target="_blank" >RIV/61384984:51210/18:N0000034 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/20567790.2018.1437957" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/20567790.2018.1437957</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/20567790.2018.1437957" target="_blank" >10.1080/20567790.2018.1437957</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Between acting and authorship: authorial acting at the Theatre Faculty of the Academy of Performing Arts in Prague (DAMU)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on a specific approach to creating collaborative authorial performances at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy at the Theatre Faculty of the Academy of Performing Arts in the course called Acting in Authorial Forms. Jan Hančil situates the course within the context of specific pedagogical framework of the Department, its foundation in Ivan yskočil’s concept of dialogical acting, filiations to Bertolt Brecht concepts of acting and examines the ways of teaching acting in collaboratively devised forms. The approach described xamines the production and thematic potential of students’ own short texts, including improvized situations within a scenic collage on the given or agreed-on general theme. This approach is examined on the basis of case studies of two different types of creative projects: from students’ works to stage collage and from drama to stage “short story.” The benefits and difficulties of both approaches are discussed as well as their potential for teaching acting and dramaturgy of authorial theatre.

  • Název v anglickém jazyce

    Between acting and authorship: authorial acting at the Theatre Faculty of the Academy of Performing Arts in Prague (DAMU)

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on a specific approach to creating collaborative authorial performances at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy at the Theatre Faculty of the Academy of Performing Arts in the course called Acting in Authorial Forms. Jan Hančil situates the course within the context of specific pedagogical framework of the Department, its foundation in Ivan yskočil’s concept of dialogical acting, filiations to Bertolt Brecht concepts of acting and examines the ways of teaching acting in collaboratively devised forms. The approach described xamines the production and thematic potential of students’ own short texts, including improvized situations within a scenic collage on the given or agreed-on general theme. This approach is examined on the basis of case studies of two different types of creative projects: from students’ works to stage collage and from drama to stage “short story.” The benefits and difficulties of both approaches are discussed as well as their potential for teaching acting and dramaturgy of authorial theatre.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Stanislavski Studies

  • ISSN

    2056-7790

  • e-ISSN

    2054-4170

  • Svazek periodika

    6, 2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    21-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus