The Directing Work of Thomas Ostermeier
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F22%3AN0000054" target="_blank" >RIV/61384984:51210/22:N0000054 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.theatreconferencejamu.cz/en/book-proceeding/tendencies-in-contemporary-theatre-directing-and-theatre-directing-education-fragments-from-a-symposium/lecture/the-directing-work-of-thomas-ostermeier" target="_blank" >https://www.theatreconferencejamu.cz/en/book-proceeding/tendencies-in-contemporary-theatre-directing-and-theatre-directing-education-fragments-from-a-symposium/lecture/the-directing-work-of-thomas-ostermeier</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Directing Work of Thomas Ostermeier
Popis výsledku v původním jazyce
This coauthored contribution investigates the rehearsal methods of German theatre director Thomas Ostermeier, as he searches to achieve a spontaneous reaction and interaction between his actors on stage. How can such immediate, ‘true’, ‘pure’, not yet ‘censored’ by the brain responses to a stage partner’s action be created? How do actors become the creators of their own art, rather than serving as mere interpreters of the stage director’s instructions? What are their creative sources? And what can be the tools of a stage director willing to lead the actors to such an autonomous creative process?
Název v anglickém jazyce
The Directing Work of Thomas Ostermeier
Popis výsledku anglicky
This coauthored contribution investigates the rehearsal methods of German theatre director Thomas Ostermeier, as he searches to achieve a spontaneous reaction and interaction between his actors on stage. How can such immediate, ‘true’, ‘pure’, not yet ‘censored’ by the brain responses to a stage partner’s action be created? How do actors become the creators of their own art, rather than serving as mere interpreters of the stage director’s instructions? What are their creative sources? And what can be the tools of a stage director willing to lead the actors to such an autonomous creative process?
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ateliér 205
ISSN
2787-9305
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
Special Issue
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
32
Strana od-do
nestránkováno
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—