Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Režisér jako herecký spoluhráč v analogii ke spoluhře muzikantů v jazzové improvizaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F22%3A00000041" target="_blank" >RIV/62156462:54530/22:00000041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Režisér jako herecký spoluhráč v analogii ke spoluhře muzikantů v jazzové improvizaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek reflektuje disertační výzkum autorky, ve kterém se zabývá způsoby režijního vedení a práce s herci s využitím poznatků z oblasti hudební praxe. Cílem je představit režiséra jako hercova dialogického spoluhráče, a to v analogii k souhře muzikantů v jazzové improvizaci. Na základě vlastní režijní praxe autorka pojmenovává fázi procesu zkoušení inscenace, pro kterou je klíčové rozehrávání improvizovaných situací stavících na půdorysu témat vycházejících z předlohy, a to s cílem podnítit autorský přístup tvůrců. Režiséra v této fázi procesu pojímá jako partnera – jako dialogického spoluhráče, přičemž jeho dominantním vyjadřovacím prostředkem - řečí, pomocí které vstupuje do dialogu, může být hra na hudební nástroj.

  • Název v anglickém jazyce

    The Director-Musician As a Dialog partner in Improvisation

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution reflects the author's dissertation research, in which she deals with methods of director's guidance and cooperation based on her own knowledge in the field of musical practice. The goal is to present the director as the actor's dialog partner, in the sense of analogy to the interplay of musicians in jazz improvisation. Making use of stage practice, the author names the phase of the process of rehearsing a production, for which the key event is the opening of improvised situations, built on the ground plan of themes based on the original, with the aim of stimulating the creative approach of the actors. In this phase of the process she perceives the director as a partner - as a dialog teammate, while his dominant means of expression - speech, through which he enters the dialogue, can be performing a musical instrument.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Divadlo a rozhrania: zborník z 19. ročníka medzinárodnej Banskobystrickej teatrologickej konferencie

  • ISBN

    9788082060594

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    432

  • Strana od-do

    256-273

  • Název nakladatele

    Akadémia umení v Banskej Bystrici

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    25. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku