Stanislavski in Dialogical Acting with the Inner Partner – In the Neighbourhood with Brecht
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F18%3AN0000045" target="_blank" >RIV/61384984:51210/18:N0000045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/20567790.2018.1439674" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/20567790.2018.1439674</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/20567790.2018.1439674" target="_blank" >10.1080/20567790.2018.1439674</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stanislavski in Dialogical Acting with the Inner Partner – In the Neighbourhood with Brecht
Popis výsledku v původním jazyce
The study introduces a discipline, Dialogical Acting with the Inner Partner, which explores a double existence of an actor in the role and the ability of identifying with the role or distancing from it. The principle of identifying corresponds with Stanislavski’s concept of acting of experiencing and the truthful presence on the stage. The principle of distancing is based on anti-illusionist principles of Brechtian and Russian avant-garde theatre. The integration of these antithetic principles is enabled by the actor’s inner partner (inner spectator) which is understood as an integral component of a triadic concept, author–actor–spectator. The discipline was founded by Czech alternative actor, writer and pedagogue Ivan Vyskočil.
Název v anglickém jazyce
Stanislavski in Dialogical Acting with the Inner Partner – In the Neighbourhood with Brecht
Popis výsledku anglicky
The study introduces a discipline, Dialogical Acting with the Inner Partner, which explores a double existence of an actor in the role and the ability of identifying with the role or distancing from it. The principle of identifying corresponds with Stanislavski’s concept of acting of experiencing and the truthful presence on the stage. The principle of distancing is based on anti-illusionist principles of Brechtian and Russian avant-garde theatre. The integration of these antithetic principles is enabled by the actor’s inner partner (inner spectator) which is understood as an integral component of a triadic concept, author–actor–spectator. The discipline was founded by Czech alternative actor, writer and pedagogue Ivan Vyskočil.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Stanislavski Studies
ISSN
2056-7790
e-ISSN
2054-4170
Svazek periodika
6, 2018
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
79-83
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—