Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stanislavski in Dialogical Acting with the Inner Partner – In the Neighbourhood with Brecht

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F18%3AN0000045" target="_blank" >RIV/61384984:51210/18:N0000045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/20567790.2018.1439674" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/20567790.2018.1439674</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/20567790.2018.1439674" target="_blank" >10.1080/20567790.2018.1439674</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stanislavski in Dialogical Acting with the Inner Partner – In the Neighbourhood with Brecht

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study introduces a discipline, Dialogical Acting with the Inner Partner, which explores a double existence of an actor in the role and the ability of identifying with the role or distancing from it. The principle of identifying corresponds with Stanislavski’s concept of acting of experiencing and the truthful presence on the stage. The principle of distancing is based on anti-illusionist principles of Brechtian and Russian avant-garde theatre. The integration of these antithetic principles is enabled by the actor’s inner partner (inner spectator) which is understood as an integral component of a triadic concept, author–actor–spectator. The discipline was founded by Czech alternative actor, writer and pedagogue Ivan Vyskočil.

  • Název v anglickém jazyce

    Stanislavski in Dialogical Acting with the Inner Partner – In the Neighbourhood with Brecht

  • Popis výsledku anglicky

    The study introduces a discipline, Dialogical Acting with the Inner Partner, which explores a double existence of an actor in the role and the ability of identifying with the role or distancing from it. The principle of identifying corresponds with Stanislavski’s concept of acting of experiencing and the truthful presence on the stage. The principle of distancing is based on anti-illusionist principles of Brechtian and Russian avant-garde theatre. The integration of these antithetic principles is enabled by the actor’s inner partner (inner spectator) which is understood as an integral component of a triadic concept, author–actor–spectator. The discipline was founded by Czech alternative actor, writer and pedagogue Ivan Vyskočil.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Stanislavski Studies

  • ISSN

    2056-7790

  • e-ISSN

    2054-4170

  • Svazek periodika

    6, 2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    79-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus