Ponorná řeka kinematografie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F13%3A%230000217" target="_blank" >RIV/61384984:51310/13:#0000217 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ponorná řeka kinematografie
Popis výsledku v původním jazyce
Jak název knihy napovídá, jejím předmětem jsou skladebné postupy filmových avantgard a experimentálního filmu. Hlavním vkladem této knihy je zarámované rozčlenění jednotlivých proudů filmové avantgardy do šesti oborů, na základě jejich vztahu k použitýmvýrazovým prostředkům kinematografickým: strukturální film, absolutní film (Der Absolute Film), čistý film (cinema pur), sklížený film (filmová koláž, found-footage, materiálový film atp.), spontánní film a avantgardní film v užším slova smyslu. Závěrečná kapitola Sedmero osvětlujících řezů pak představuje úvod do teorie filmových avantgard způsobem kinogeometrickým, v níž je tvar filmového díla nahlížen jako výsledek tvořivé operace, která je ekvivalentní řezu pláště rotačního kužele rovinnou plochou.Jedná se o jednu z dílčích teorií obecné kinogeometrie, která umožňuje náhled i analýzu skutečností jinými metodami nedostupnými.
Název v anglickém jazyce
The Subterranean River Of Cinema
Popis výsledku anglicky
As its name suggests, the objective contents of this text are the principles of montage of film avant-gardes and experimental film. The main contribution of this text is a framed breakdown of individual currents of film avant-garde into six subjects, based on their relationship to the cinematic means of expression used: structural film, absolute film (Der Absolute Film), pure film (cinema pur), assemblage film (film collage, found-footage, material film, etc.), spontaneous film and avant-garde film in the narrower sense. The final chapter, Seven Illuminating Sections, then presents an introduction to the theory of film avant-gardes in a cinegeometrical manner in which the shape of the film work is viewed as the result of a creative operation, equivalent to the intersection of a right circular conical surface with a plane. It is one of the sub-theories of general cinegeometry that enables us to examine and analyze facts inaccessible by other methods.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7331-283-1
Počet stran knihy
302
Název nakladatele
Akademie múzických umění v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—