Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ponorná řeka kinematografie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F13%3A%230000217" target="_blank" >RIV/61384984:51310/13:#0000217 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ponorná řeka kinematografie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jak název knihy napovídá, jejím předmětem jsou skladebné postupy filmových avantgard a experimentálního filmu. Hlavním vkladem této knihy je zarámované rozčlenění jednotlivých proudů filmové avantgardy do šesti oborů, na základě jejich vztahu k použitýmvýrazovým prostředkům kinematografickým: strukturální film, absolutní film (Der Absolute Film), čistý film (cinema pur), sklížený film (filmová koláž, found-footage, materiálový film atp.), spontánní film a avantgardní film v užším slova smyslu. Závěrečná kapitola Sedmero osvětlujících řezů pak představuje úvod do teorie filmových avantgard způsobem kinogeometrickým, v níž je tvar filmového díla nahlížen jako výsledek tvořivé operace, která je ekvivalentní řezu pláště rotačního kužele rovinnou plochou.Jedná se o jednu z dílčích teorií obecné kinogeometrie, která umožňuje náhled i analýzu skutečností jinými metodami nedostupnými.

  • Název v anglickém jazyce

    The Subterranean River Of Cinema

  • Popis výsledku anglicky

    As its name suggests, the objective contents of this text are the principles of montage of film avant-gardes and experimental film. The main contribution of this text is a framed breakdown of individual currents of film avant-garde into six subjects, based on their relationship to the cinematic means of expression used: structural film, absolute film (Der Absolute Film), pure film (cinema pur), assemblage film (film collage, found-footage, material film, etc.), spontaneous film and avant-garde film in the narrower sense. The final chapter, Seven Illuminating Sections, then presents an introduction to the theory of film avant-gardes in a cinegeometrical manner in which the shape of the film work is viewed as the result of a creative operation, equivalent to the intersection of a right circular conical surface with a plane. It is one of the sub-theories of general cinegeometry that enables us to examine and analyze facts inaccessible by other methods.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7331-283-1

  • Počet stran knihy

    302

  • Název nakladatele

    Akademie múzických umění v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy