Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Acousmatic Foley: Staging sound-fiction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F16%3AN0000103" target="_blank" >RIV/61384984:51310/16:N0000103 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cambridge.org/core/journals/organised-sound/article/acousmatic-foley-staging-soundfiction/8BCD41F1F26E96C9BC8B12722EF2478B" target="_blank" >https://www.cambridge.org/core/journals/organised-sound/article/acousmatic-foley-staging-soundfiction/8BCD41F1F26E96C9BC8B12722EF2478B</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1017/S1355771816000212" target="_blank" >10.1017/S1355771816000212</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Acousmatic Foley: Staging sound-fiction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article proposes a narrative theory thought in terms that are specific to sound practice. It addresses two different fields – Acousmatic Music and Foley Art – as a possibility of understanding sound narration and conceptualising it around the idea of fiction. To this end, it begins from the concepts of sound-motif, sound-prop and sound-actors, in order to propose a dramaturgic practice specific to sound terms. The theory of sound dramaturgy acquires a practical outline by making use of multichannel constellations as a composition strategy, with specific loudspeaker arrangements. The theory advocates loudspeakers as the mediators of the experience and the stage as part of the audience’s assembly. This translates into a practice of staging sound fiction, which focuses on formulating a conjecture based on formal and factual structures, allowing for a direct relationship between the listener and the listening, between the sounds and their fictional location.

  • Název v anglickém jazyce

    Acousmatic Foley: Staging sound-fiction

  • Popis výsledku anglicky

    This article proposes a narrative theory thought in terms that are specific to sound practice. It addresses two different fields – Acousmatic Music and Foley Art – as a possibility of understanding sound narration and conceptualising it around the idea of fiction. To this end, it begins from the concepts of sound-motif, sound-prop and sound-actors, in order to propose a dramaturgic practice specific to sound terms. The theory of sound dramaturgy acquires a practical outline by making use of multichannel constellations as a composition strategy, with specific loudspeaker arrangements. The theory advocates loudspeakers as the mediators of the experience and the stage as part of the audience’s assembly. This translates into a practice of staging sound fiction, which focuses on formulating a conjecture based on formal and factual structures, allowing for a direct relationship between the listener and the listening, between the sounds and their fictional location.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Organised Sound

  • ISSN

    1355-7718

  • e-ISSN

    1469-8153

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    242-248

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus