The Sound of Saute ma ville
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F19%3AN0000134" target="_blank" >RIV/61384984:51310/19:N0000134 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iluminace.cz/index.php/cz/article?id=227" target="_blank" >http://www.iluminace.cz/index.php/cz/article?id=227</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Sound of Saute ma ville
Popis výsledku v původním jazyce
Saute ma ville (1968) is the first lm by Chantal Akerman (1950–2015). Her portfolio includes conventional and experimental approaches, both in fiction and documentary, essays, visual portraits. Every film is a new attempt, searching for an approach that altogether still remains as her individual aesthetics. In this film, most of Akerman’s attitude is already shaped: the simplicity, the intentional nativity that distracts the audience for what is to come, the feeling of verité, as much as the feeling of "nothing happens" so characteristic of hers. Under the scrutiny of Acousmatic Foley’s concepts ("sound-prop", "sound-actor" and "sound-motif"), this paper proposes a closer look at the author’s soundtrack: listening to each choice of the design as intentional and purposeful. If initially the soundtrack seems baffling, matching a general defective period of sound in film history, it is also in the front line of what sound design should be: a storyteller.
Název v anglickém jazyce
The Sound of Saute ma ville
Popis výsledku anglicky
Saute ma ville (1968) is the first lm by Chantal Akerman (1950–2015). Her portfolio includes conventional and experimental approaches, both in fiction and documentary, essays, visual portraits. Every film is a new attempt, searching for an approach that altogether still remains as her individual aesthetics. In this film, most of Akerman’s attitude is already shaped: the simplicity, the intentional nativity that distracts the audience for what is to come, the feeling of verité, as much as the feeling of "nothing happens" so characteristic of hers. Under the scrutiny of Acousmatic Foley’s concepts ("sound-prop", "sound-actor" and "sound-motif"), this paper proposes a closer look at the author’s soundtrack: listening to each choice of the design as intentional and purposeful. If initially the soundtrack seems baffling, matching a general defective period of sound in film history, it is also in the front line of what sound design should be: a storyteller.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu
ISSN
0862-397X
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
47-60
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85083247113