Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Sound of Saute ma ville

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F19%3AN0000134" target="_blank" >RIV/61384984:51310/19:N0000134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iluminace.cz/index.php/cz/article?id=227" target="_blank" >http://www.iluminace.cz/index.php/cz/article?id=227</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Sound of Saute ma ville

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Saute ma ville (1968) is the first lm by Chantal Akerman (1950–2015). Her portfolio includes conventional and experimental approaches, both in fiction and documentary, essays, visual portraits. Every film is a new attempt, searching for an approach that altogether still remains as her individual aesthetics. In this film, most of Akerman’s attitude is already shaped: the simplicity, the intentional nativity that distracts the audience for what is to come, the feeling of verité, as much as the feeling of "nothing happens" so characteristic of hers. Under the scrutiny of Acousmatic Foley’s concepts ("sound-prop", "sound-actor" and "sound-motif"), this paper proposes a closer look at the author’s soundtrack: listening to each choice of the design as intentional and purposeful. If initially the soundtrack seems baffling, matching a general defective period of sound in film history, it is also in the front line of what sound design should be: a storyteller.

  • Název v anglickém jazyce

    The Sound of Saute ma ville

  • Popis výsledku anglicky

    Saute ma ville (1968) is the first lm by Chantal Akerman (1950–2015). Her portfolio includes conventional and experimental approaches, both in fiction and documentary, essays, visual portraits. Every film is a new attempt, searching for an approach that altogether still remains as her individual aesthetics. In this film, most of Akerman’s attitude is already shaped: the simplicity, the intentional nativity that distracts the audience for what is to come, the feeling of verité, as much as the feeling of "nothing happens" so characteristic of hers. Under the scrutiny of Acousmatic Foley’s concepts ("sound-prop", "sound-actor" and "sound-motif"), this paper proposes a closer look at the author’s soundtrack: listening to each choice of the design as intentional and purposeful. If initially the soundtrack seems baffling, matching a general defective period of sound in film history, it is also in the front line of what sound design should be: a storyteller.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu

  • ISSN

    0862-397X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    47-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85083247113