Mapování vzdělávacího oboru filmová/audiovizuální výchova na českých základních školách a gymnáziích 2021/22
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F22%3AN0000185" target="_blank" >RIV/61384984:51310/22:N0000185 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.filmvychova.cz/wp-content/uploads/2022/05/FAV_zprava_final.pdf" target="_blank" >https://www.filmvychova.cz/wp-content/uploads/2022/05/FAV_zprava_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mapování vzdělávacího oboru filmová/audiovizuální výchova na českých základních školách a gymnáziích 2021/22
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená závěrečná zpráva prezentuje výsledky šetření „Mapování vzdělávacího oboru filmová/audiovizuální výchova na českých základních školách a gymnáziích 2021/22“, realizovaného v tomto školním roce Asociací pro filmovou a audiovizuální výchovu jako součást projektu Posílení oboru filmová/audiovizuální výchova v ČR díky finanční podpoře Fondů EHP pod záštitou Ministerstva kultury ČR. Toto šetření obsahově a částečně i metodou navázalo na první oborové šetření podobného rozsahu „Mapování realizace vzdělávacího oboru filmová/audiovizuální výchova na českých základních školách a gymnáziích“, které realizoval tým katedry filmových studií FF UK pro Ministerstvo kultury ČR ve školním roce 2016/2017. Našim cílem je zmapovat aktuální situaci výuky o filmu a audiovizi na českých základních školách a gymnáziích, v nichž je filmová/audiovizuální výchova od roku 2010 součástí Rámcových vzdělávacích programů jako doplňkový vzdělávací obor (tedy pro školy nepovinný). Vedle popisu současného stavu jsme se díky existenci pět let starých dat mohli mimo jiné zaměřit na podchycení vnitřní proměny oboru filmové/audiovizuální výchovy ve střednědobém horizontu a popsat tendence směřování oboru v rámci dynamicky se vyvíjejícího systému školství v České republice.
Název v anglickém jazyce
Mapping of Film/Audiovisual Education in Czech Primary Schools and Grammar Schools 2021/22
Popis výsledku anglicky
This final report presents the results of the survey "Mapping of Film/Audiovisual Education in Czech Primary Schools and Grammar Schools 2021/22", carried out this school year by the Association for Film and Audiovisual Education as part of the project Strengthening Film/Audiovisual Education in the Czech Republic thanks to the financial support of the EEA Funds under the auspices of the Ministry of Culture of the Czech Republic. This survey was a follow-up to the first field survey of a similar scope "Mapping the implementation of the educational field of film/audiovisual education in Czech primary schools and grammar schools", which was carried out by the team of the Department of Film Studies of the Faculty of Arts for the Ministry of Culture of the Czech Republic in the school year 2016/2017. Our aim is to map the current situation of film and audiovisual education in Czech primary schools and grammar schools, where film/audiovisual education has been part of the Framework Educational Programmes since 2010 as an additional educational subject (i.e. optional for schools). In addition to describing the current state of affairs, the existence of five years of data allowed us to focus, among other things, on capturing the internal transformation of the field of film/audiovisual education in the medium term and to describe the tendencies of the field's direction within the dynamically evolving education system in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů