3. Z kantorských pamětí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61387169%3A_____%2F15%3AN0000001" target="_blank" >RIV/61387169:_____/15:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
3. Z kantorských pamětí
Popis výsledku v původním jazyce
Článek analyzuje paměti čtyř českých učitelů, díky kterým se dovídáme více o motivaci, která pisatele přivedla za katedru, o jejich vzdělání a pedagogickém působení. Zároveň se potvrzuje nesmírná informační hodnota Rybou psaných školních deníků, které jsou skutečně klíčovým výpovědním materiálem pro historii české školy na přelomu 18. a 19. století.
Název v anglickém jazyce
Reading Memoirs of Teachers
Popis výsledku anglicky
The article analyses four memoirs written by Czech teachers and, through these memoirs, paints a greater picture of the authors´ education, their teaching career as well as their motives for starting it. At the same time, this demonstrates the great value Ryba´s school diaries represent as crucial source of information regarding Czech schools at the break of the 18th and 19th centuries.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marginalia historica
ISSN
1804-5367
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
165-172
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—