Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kde se vzdělávalo – školní budovy v období první republiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61387169%3A_____%2F18%3AN0000003" target="_blank" >RIV/61387169:_____/18:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kde se vzdělávalo – školní budovy v období první republiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola pojednává o trendech ve školním stavitelství v meziválečném období. Platné úřední předpisy pocházely z 80. let 19. století a v meziválečné době byly již zastaralé. Podobu školních budov proto více ovlivňovaly nové styly v architektuře (funkcionalismus) než požadavky školních úřadů. Nové formy výuky („reformní pedagogika“) vyžadovaly zcela nové uspořádání školního prostoru (např. pavilonové školy), realizace těchto staveb ale byly za první republiky jen velmi omezené, spíše se o této problematice debatovalo jen teoreticky.

  • Název v anglickém jazyce

    Where the pupils were educated - school buildings in the interwar period

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on trends in school architecture in the interwar period. The official regulations in force came from the 1880s and were outdated in the interwar period. Therefore, the style of school buildings was more influenced by new styles in architecture (functionalism) than by the demands of school authorities. New forms of teaching („reform pedagogy“) required a completely new arrangement of the school space (e.g. „pavilion schools“), but the realization of these structures was only very limited - it was only theoretically discussed during the interwar period.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    „Národní“ školství za první Československé republiky

  • ISBN

    978-80-200-2891-4

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    117-123

  • Počet stran knihy

    353

  • Název nakladatele

    Academia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly